Author Topic: Divisjonstråd: Liga A/Top Level  (Read 67890 times)

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
Re: Divisjonstråd: Liga A/Top Level
« Reply #150 on: September 19, 2015, 04:38:52 PM »
Hadde ikke regnet med at Vålerenga skulle avgi poeng mot celtina. Skulle være "snill" og ikke bruke mots mot Sjølies... angrer litt på d nå... :( Da blir det Vålerenga som fården

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #151 on: October 22, 2016, 09:09:59 PM »
Gratulerer til Brummington med gull! Vel fortjent.

Gratulerer til Kjappfotkameraten med sølv! Også veldig fortjent.

Det ble bronse på oss i år, noe som er gledelig med et såpass ungt lag. Akseptabel cuprun også, med semi i NM og svært nære avansement i WCC. Vi fortsetter å bygge videre mot et sterkere lag og en enda bedre stall.

Moro å se at det er flere lag som har tatt steg de siste sesongene også. Vil spesielt nevne Hasle-Løren, som endte på en sterk 5 plass og kom til semi i cupen. Fortsett den fine utviklingen videre! Ser også det kommer endel spennende lag opp fra B - velkommen til TL neste sesong!

Takk for denne sesongen og lykke til i cupfinalen til norges to beste lag!
Manager of Sjølies Fotballklubb (Norway)
League Winner season 18, 29, 30, 31 and 32. 
Cup Winners season 4, 9, 13, 15, 16, 18, 20, 23 & 28.
30 wins in TL season 18 Norway.
The WORLDS second richest club

Schmidth

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #152 on: October 24, 2016, 10:52:20 PM »
Takk for god omtale, det endte som klubbens soleklart beste sesong så langt. Vil ta lang tid å skulle toppe den, tror jeg.

Grattis til Brummington, Kjappfotkameratene og Sjølies som stakk av med medaljene, og særlig stort grattis til Brummington som tok begge bøttene denne gang.

Takk for denne sesongen, og lykke til med forberedelsene til den neste.  8)
« Last Edit: October 24, 2016, 10:55:20 PM by Schmidth »

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #153 on: April 04, 2017, 10:58:10 AM »
Masse lykke til! Noen som tør spå sluttabell?

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #154 on: April 05, 2017, 01:49:36 PM »
Sluttabell sesong 19? En kjapp gjennomgang fra Sjølies:

1. Kjappfotkameratene (Godt besatt over hele linja, og stort sett dobbelt dekning på alle plasser. Jevnt med Sjølies, men mer rutine og noe mer komplett stall)
2. Sjølie Fotballklubb (30 av 30 forrige sesong blir umulig å overgå. Laget ett år eldre, så sånn sett burde det ikke bli noe dårligere. Går for gull, men vanskelig med samme flyt to sesonger på rad).
3. Brummington (Norges største klubb på vei ut av topp 4? Midler tilgjengelig og kapasiteten offensivt gjør at jeg allikevel tror de får medalje nok en gang. Bør totalrenovere stallen, men ser ikke ut til å hente annet enn forholdsvis like spillere uten verdi annet enn her og nå).
4. Valerenga Oslo (Vanskelig å plassere. Kan fort vinne tittelen, om klubben går for det. Virker som en stepping- stone for "større" klubber i Asia og Afrika, og hemmes nok en del av dette. Stallen ekstremt sterk, men har sine mangler)
5. The Devils (Sterk 5.plass forrige sesong, og har forsterket sentral midtbane med gode Kosic. En av ligaens beste keepere i Alvarez. Noe tynn stall utover beste 11ér, men bør være best av de "nest beste" på ny. Aktiv manager. Bør bygge ut stadion for å tjene mer penger. Blir spennende å se om de kan utfordre topp 4.)
6. Hasle- Løren IL (Aktiv manager, som driver meget godt. Spennende med den store fremgangen, selvom klubben er forholdsvis ny. Jevnt lag, men sårbart i forhold til skader og suspensjoner. 6 forrige sesong og 5 sesongen før. God taktisk)
7.Sony Zagrew (Også noe ujevnt lag, men en god førsteellever. Spesielt defensivt. Nummer 8 forrige sesong, og kan fort klatre et par plasser. Aktiv manager)
8.Nedre Eiker (Balansert tropp uten de store stjerner eller svakheter. Holdt plassen for første gang forrige sesong, og har forsterket på et par plasser. Ser lovende ut)
9. Tromsø IL (Ungt lag, som skal få det ekstremt tøft med å holde plassen. Infrastrukturen er i verdenstoppen, så dette er et lag/en klubb for fremtiden. Aktiv manager, som virker å bruke mye tid på spillet.)
10.Trollveggen (Lagets to beste spillere er begge venstrekanter. Svært ujevn stall, og skal slite med å holde plassen. Vært i TL konstant (minus 1 sesong) siden sesong 6. Nest siste sesong i TL?)
11.Rex (Særdeles fremgangsrik klubb, som garantert blir å regne med i toppen om noen sesonger. Ungt lag, som dessverre ikke er godt nok til å holde plassen denne sesongen. Blir spennende å følge denne klubben videre)
12.colondavid (Igjen en meget ubalansert stall. Forsvaret er sterkt, minus keeper. Resten ikke mye å skrive hjem om. Nyopprykket, men med TL- erfaring. Kun innom på besøk)
13.Den Gamle Major (Forholdsvis jevnt lag, men holder antakelig ikke helt nivået som kreves i TL. Opprettet så sent som i midten av 2015, så sånn sett er stallen ganske bra)
14.We Are United (Farmerlaget til Brummington har aldri vært bedre. Mye mer balansert enn førstelaget, men mangler de store profilene. Kan fort klare å holde plassen, selvom dette ikke virker å være noe mål for Lordaust nest beste menn. Aldri vært bedre enn nummer 13 i TL)
15.Justice League (Nok en ujevn tropp, som antakelig rykker rett ned igjen. Mangler profiler og har altfor mange svakheter til å kunne ta nok poeng kommende sesong)
16. Løvenstad (Stort sett gamle spillere, som ikke holder nivået som man bør forvente i TL. Antakelig uten 3 poengere denne sesongen)

EmThe

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #155 on: April 05, 2017, 10:25:49 PM »
Må si at det er en imponerende gjennomgang av lordaust som har sett på kampoppsettet for å rangere de 4 første plassene. Og kanskje enda mer imponerende gjennomgang av tommen, som har sett igjennom alle lagene i divisjonen, moro å lese!

De 4 øverste plassene er jo bankers, det er bare innbyrdes plassering som er noe spennende der (og vanskelig å spå). Tipper resultatet blir som følger:

1. Sjølies Fotballklubb
2. Valerenga Oslo
3. Brummington
4. Kjappfotkameratene

Av røkla som er igjen, så er det The Devils (5.) og Hasle-Løren IL (6.) som er de klart beste.

Restene av lagene er litt som lordaust spådde for de fire øverste plassene, form og hvem som møter hvem som avgjør plasseringene. Nedre Eiker, Sony Zagrew og Trollveggen berger alle 3 plassen, mens den siste plassen for å overleve står mellom Tromsø IL og colondavid. Resten tror jeg nok rykker ned igjen.

Det er vanskelig å spå resultatet, men for egen del er jeg rimelig sikker på at jeg ikke klarer å overleve en sesong til. Forrige sesong gikk langt bedre enn forventet med en 7. plass, den plasseringen gjentar seg garantert ikke.  Lykke til alle sammen!
Rex FC (Norway)

Jansen

• National Team
    • View Profile
« Reply #156 on: August 10, 2017, 02:43:25 PM »
1. Sjølies Fotballklubb
2. Kjappfotkameratene
3. Valerenga Oslo
4. Brummington

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #157 on: August 13, 2017, 10:14:58 PM »
Herlige med tabelltips. Legger ut mine betrakninger i løpet av tirsdagen. Må få med meg alle overganger og forhandlinger av nye kontrakter, før jeg tør gi dere mine tips ;)

Løvenstad

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #158 on: August 14, 2017, 07:42:08 PM »
Skal nok ikke være helt uenig ilordaust`s tips i plasseringsmessig, et tips i forrige sesong gjorde jeg til skamme noe skikkelig, har da igjen å prøve å gjøre det samme iår, men har ikke noe tro på det, skulle vært morsomt å vite hva han skriver om meg, synd det blir skrevet engelsk her inne på det norske forumet, da jeg ikke kan det. Lykke til alle sammen, håper den beste vinner og (de dårligst går ned) LOL

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #159 on: August 15, 2017, 10:41:26 PM »
1. Sjølies Fotballklubb: I år skal jeg være såpass breial, at jeg tipper eget lag helt på topp. Fallhøyden er enorm, men laget er nok det beste av samtlige på papiret. Har profiler i keeper Kristoffersen, stopper Gran og spissen Polzin, samt en god stamme og bredde rundt disse. Klubben er kjent for kun å utvikle unge spillere, og bærer preg av dette. Tar ofte for store sjanser med de unge spillerene, slik at gode resultater trues. Gjøres samme feil denne sesongen, som forrige, vil det bli vanskelig å ta gull.

2. Kjappfotkameratene: Tok sitt 4 gull forrige sesong, hvor de vant 28 kamper og spilte 2 uavgjort. En helt fantastisk prestasjon av et jevnt, godt Kjappfotkameratene. Troppen har drøssevis med erfaring, men i samme moment begynner den naturligvis å få en vel høy gjennomsnittalder. Den populære vingen Gilroy har forlatt skuten og flere av de eldste er til salgs for en relativt rimelig sum. Stallen vil på sikt bli en del tynnere, og da holder det akkurat ikke til gull to år på rad.

3. Valerenga Oslo: Endte på en forventet 3.plass i fjor, og mye tyder på at det blir samme plassering i år, om trenden med utlån/utvikle spillere fortsetter. Velger vår asiatiske venn å satse, så er laget mer enn godt nok til å kjempe helt i toppen. Stallen er relativt liten, men oser av kvalitet på de aller fleste plasser. Mangler keeper og kanter til å være en tittelutfordrer. Flere av de rutinerte spillerne er til salgs, og stallen kan fort bli enda tynnere. Har dog penger på bok til forsterkninger.

4.Brummington: For aller første gang (på lang, lang tid) er ikke Brummington med i WCC, det gjeveste selskap internasjonalt. 4.plassen i fjor holdt ikke, all den tid Frøystad stakk av med cupgullet. Har 19 sesonger i øverste divisjon, noe som har resultert i hele 17 medaljer i ligaen. En helt utrolig prestasjon! Dessverre for Brummington, så fulgte ikke dyktige Lordaust med i timen, og laget ble gammelt og noe utdatert. Revolusjonen er i gang, men med mange urutinerte spillere på banen samtidig, varierer resultatene. Har hentet et par spillere på Free Transfer i sommer, men har fortsatt en ujevn stall. Offensitvt er laget muligens best i ligaen, men forsvaret vil skape hodebry for et medaljejagene Brummington.

5. Frøystad: Vant cupen for andre gang forrige sesong, noe som betyr en god mulighet for spill i WCC denne sesongen. Vant også sin avdeling i B-divisjonen relativt lett. Er at av lagene som virkelig begynner å ta form, og kan fort være med å kjempe om medalje i år. Satser først og fremst på kjøp og salg av ferdige produkt, og har fått inn ny spiss i Jepson før denne sesongen. Sterk på midten, men mangler kvalitet i det bakre ledd. Kommer til å ta poeng fra alle.  Ble nummer 11 i TL for to sesonger siden, og vil være langt sterkere denne gangen.

6. Celtina: Spennende klubb, som utvikler spillere fra tidlig alder. Stallen er relativt jevn, uten de helt store profilene. Mange unge spillere, som definitivt vil variere i prestasjonene. Det meste ligger til rette for at dette er en klubb som kan blande seg inn på øvre halvdel av tabellen de neste sesonger.

7. The Devils: Endte som nummer 5 forrige sesong, etter å lenge ha hatt heng på topp 4- lagene. Også en manager som satser på kjøp og salg av ferdige produkter, men som ikke har handlet på en god stund. Stallen er god, men er noe ujevn og mangler bredde. Spiller sjelden eller aldri treningskamper og har dårlige fasiliteter, så utsiktene som et topp lag på lang sikt er relativt dårlige. Klarer en sesong til på øvre halvdel, men det kan være pilen peker andre veien om litt.

8. Hasle/Løren: Ble nummer 6 i fjor, og har nå 3 sesonger på rad blant topp 6. Meget spennende klubb, som stadig er i positiv utvikling. Har solgt et par av sine faste menn, så stallen er ikke spesielt stor mtp a-spillere. Kommer dog enda bedre spillere opp, slik at dette laget blir å regne med fremover. Aktiv manager, som vil fortsette å prege TL i lang tid. Mangler litt power i enkelte lagdeler, for å nå enda ett hakk opp på tabellen.

9. Rex: TL´s nyeste klubb har allerede The Best i både stadion og ungomsakademi. Meget, meget imponerende. Klarte en solid 10.plass i fjor, og laget blir bare bedre og bedre. Jeg mener personlig dette er TL´s mest spennende klubb om dagen, og de kan fort ta poeng fra hvem- som- helst allerede denne sesongen. Har et par hull i stallen, som gjør at de kun hopper én plass opp på tabellen.

10. FK Mandalskameratene: Den gamle storheten har brukt 4 sesonger i B-land for å rykke opp. Ikke av de mest aktive managerene, men har erfaring som kan bli viktig i kampen for å holde plassen denne sesongen. Stallen er brukbar, men uten de helt store stjernene. Spissen Normansson er den største stjernen, med en verdi på 892,400. Sentrallinjen er mer enn god nok for å være rundt midten av tabellen, men backer og kanter kan oppgraderes. Lemmi eneste kjøp før sesongstart. Har midler til å forsterke ytterligere. 

11. Sony Zagrew: Har to åttende plasser på rad, og kan fort havne rundt samme plass denne sesongen også. Drives relativt godt, med fokus på egenproduserte spillere. Gode fasiliteter og kan på sikt bli ett lag i toppen. Kjenner lite til manageren, og dette kan fort være et farmer/hobby- lag, som ikke legges stort vekt på.

12. Trollveggen: Kommer definitvt til å kjempe på nedre halvdel denne sesongen, etter en alright 9.plass forrige sesong. Manageren ser ut til å være mindre aktiv enn tidligere, og laget preges av dette. Har ikke kjøpe spillere på nærmest ett år, og stallen begynner å bli for dårlig i det gjeveste selskap. Er redd  Trollveggen rykker ned etter 5 sesonger på øverste nivå. Kommer for mange spennende klubber bak, som driver mye bedre.

13. Løvenstad  FK: Motbeviste mine dystre spådommer forrige sesong, og endte på en meget sterk 7.plass. Tar av meg både hatt og undertøy om manageren klarer den samme bragden denne sesongen, for stallen til Geir Moseby begynner å synge på det aller siste verset. Heldigvis for klubbens del, har manageren nå begynt å tenke langsiktig, og flere spennende talenter er hentet inn. Med salg av Fredheim, kan stallen og fasiliteter forsterkes ytterligere. Blir altfor lett denne sesongen, men kommer sterkere tilbake ved neste anledning. Stort pluss for svært aktiv manager.

14. FC Lyn: Har hentet et par gode spillere i Nazarian og Sindhom denne sommeren. Disse to signeringene er dessverre ikke nok til å ta nok poeng, i en ellers relativt grå stall. Har endt rundt bunnen av tabellen i tidligere forsøk i TL, og det kan fort bli samme plassering denne gangen. Forhåpentligvis fortsetter manageren utviklingen av klubben, slik at de stiller bedre rustet ved neste forsøk på øverste nivå.

15. Hottentott: Heisa-lag, som rykker opp og ned stort sett hvert år. Har relativt gode fasiliteter, men utover dette er det lite nytt å melde om dette laget. Beholder tradisjonen – dette blir nedrykk!

16. Fana: Dette laget kommer til å slippe inn en drøss med mål, samtidig som det ikke blir mange scoringer for. Dårlig kombinasjon, som gjør at Fana garantert ender helt sist på tabellen. Blir nok også lenge til neste gang laget er i TL, for dette laget hadde garantert ikke vært topp 2 i noen av årets B-avdelinger.
« Last Edit: August 16, 2017, 06:54:37 PM by tommen »

Løvenstad

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #160 on: September 05, 2017, 06:18:12 AM »
Ok, etter 6 serieomganger så leder Tommen 4 - 2 i tippingen, blir nok mye forandringer ennå

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #161 on: September 05, 2017, 09:58:51 PM »
Garantert.

..men viktig at de øverste lagene ikke bytter plass  :)

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #162 on: November 22, 2017, 01:00:21 PM »
Veldig sterkt av Løvenstad. Har tippet laget på nedrykk hver sesong de siste årene nå, men mr. Moseby gjør stadig tipsene mine til skamme.

Det begynner å bli endel aktive managere på GKO nå. Kunne det vært interesse av en norsk gruppe på FB, feks?

Hvis så er tilfelle, lager jeg en foran neste sesong!

Løvenstad

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #163 on: November 22, 2017, 07:35:41 PM »
Takk skal dere ha, ja var nok overraskende for meg og, men tror nok nå blir  den siste sesongen jeg er her for denne gang. Skal nok love dere at dere ikke vil bli kvitt meg etter neste sesong, uansett jeg ønsker/vil komme tilbake. En takk til Sjølie for all info, har nok vært irritabel mot ham iblant. LOL
« Last Edit: November 22, 2017, 07:39:33 PM by Løvenstad »

Schmidth

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #164 on: November 27, 2017, 03:12:04 PM »
Stemmer for en FB-gruppe!

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #165 on: December 27, 2017, 10:44:15 AM »
Tabelltips sesong 21

1. Valerenga Oslo - vant ligagullet med siste spark på ballen i fjorårets dramatiske serieavslutning. Må finne seg i å være favoritt nok en gang. Mangler bare en keeper i en meget solid stall. Ikke noe problem for vår thailanske venn, som låner keeper fra sitt førstelag i Thailansk liga. Har 3 av spillets beste stoppere foran leiesoldaten, så her skal det bli få innslupne mål. Har ikke fått det til i WCL, men vi krysser fingrene for at det går bedre denne sesongen.

2. Sjølie Fotballklubb - så nære, så nære. På overtid "mistet" SFK gullet, i en serie laget hadde ledet fra start til (rett før) slutt. Prøver igjen i år, men skal holde hardt mot Valerenga. Har hentet inn en meget god keeper, slik at laget nå er enormt godt besatt på keeperplass. Det betyr vel at minst 1 av de er på vei ut? Har kun mistet en aldrende Prestø, som gjør at laget ofte vil spille med en 3´er bak. Kommer til å trene talenter også denne sesongen - derfor lukter det nok en 2.plass av SFK.

3. The Devils - Imponerte stort med 4.plass forrige sesong, noe som resulterte i kvalifisert til WCL denne sesongen. Skal bli spennende å følge laget når de skal forsvare norges ære i den særdeles prestisjefulle turneringen. Har hentet to gode offensive forsterkninger, og vil antakelig bare bli bedre enn de var forrige sesong. Laget har en høy gjennomsnittsalder, så her er planen noe for kortsiktig etter min smak. Uansett, mange veier som fører til Rom; jeg tror det holder til tidenes første medalje for The Devils!

4. Celtina FC - Var en av sesongens store overraskelser i fjor, når lagets reinntreden i TL endte med 5.plass. Har en sterk 1.ste ellever, mens det er forholdsvis ujevnt utover denne. Lagets eldste spiller er kun 23 år, slik at de definitvt tar nye steg denne sesongen. Vil kjempe med The Devils og Brummington om medalje. Jeg tror de havner mellom de to.

5. Brummington - skuffet stort med 6.plass forrige sesong, hvor spesielt siste halvdel av sesongen ble en mørk dal for de mørke blå. Poengfangsten kan forklares med gjenbygningen av stallen, hvor flere unggutter spilte fast store deler av sesongen. Har hentet Pavel Yovchev på lån før årets sesong, som må sies å være en solid forsterkning. I tillegg har spissen Florinel blitt hentet som Free Agent, som også ser ut som et meget godt kjøp. Stallen er ujevn og med enkelte mangler, men jeg tror Brummington skal være med å kjempe om topp 4 i år.

6. Frøystad - Klarte ikke helt å følge opp cupgullet, selvom 8.plass definitvt er godkjent for Frøystad. Stallen er både god og balansert, og får espho3 orden på kontrakter og taktikk, kan dette bli veldig bra. Lider noe av å ha den svakeste hjemmebanefordelen av samtlige lag og generelt veldig dårlige fasiliteter. Havner nok rundt samme sted som forrige sesong, men kan definitivt ta poeng fra alle lag i divisjonen.

7. Sagbruket - en ung og ujevn stall, men med flere meget gode talenter. Tok kun 15 poeng sist laget var i TL, men det har skjedd store ting med stallen etter den gangen. Mye av de samme spillerne, men de har definitvt utviklet seg til det bedre. Har penger på bok og gode fasiliteter, så dette lover bra for den tidligere landslagstreneren. Kan, med enormt flyt, være med å kjempe om topp 4.

8. Rex - nok en klubb som er i solid utvikling og som har mange gode sesonger foran seg. 7.plassen i fjor var en bekreftelse på at skipet styrer i riktig retning, og at fremtidsutsiktene er gode. Laurits Berntsen er en av de beste 18-åringene på spillet, og kommer til å være en viktig brikke i dette unge laget. Klarer de samme prestasjon som forrige sesong, skal de være meget, meget godt fornøy. Stort pluss for gode fasiliteter og en aktiv manager.

9. Kjappfotkameratene - de siste 15 sesogene har Kjappfotkameratene havnet på topp 3 i TL. Det er en enorm prestasjon! Dessverre ender medljefangsten her, da klubben har kommet til et veiskille. Spillersalg, spillerflukt og misnøye - det meste er bekmørkt i den tradisjonsrike klubben akkurat nå. Manager Drachir prøver å trekke i de riktige trådene i kulissene, men det kan virke som om den rutinerte manageren er på randen til å gi opp. Vi håper klubben kommer tilbake så fort det lar seg gjøre, og at Drachir bygger et slagkraftig lag igjen. Det er viktig for GKO Norge!

10. FC Stovner - En ung klubb med flott utvikling. Har en aktiv manager som tenker langsiktig, og begynner å høste fruktene av det nå. Har et meget ungt lag, som stadig blir bedre. Hentet inn keeper Faucheux og stopper Mason før denne sesongen, noe som kan vise seg å være detaljene som gir nok poeng til fornyet kontrakt. Holder FC Stovner plassen i år, tror jeg laget vil være med å prege norsk GKO i sesongene som kommer.

11. Nedre Eiker FC - Nyopprykket, etter kun 1 sesong i B-land. Har hentet inn et par solide forsterkninger etter opprykket, og også denne stallen ser bedre ut enn noen gang. Troppen er noe ujevn, men den er stor og god nok til å ta poeng fra flere av lagene i denne divisjonen. Så spør det om det blir nok til å holde plassen - jeg tror det akkurat ikke går veien.

12. Hasle/Løren - Gjorde sin svakeste sesong på flere sesonger i fjor. Det sier nok mer om at nivået i TL har økt, enn at Hasle/Løren har blitt noe svakere. Bygger sten for sten, og gjør veldig mye riktig om dagen. Jeg er redd det er et par av lagene som rykker opp som er stekre enn HL, slik at årets sesong ender med en lynvisit i divisjonen under. Den sentrale midtbanespilleren Na Ayutthaya kan være det som vipper det riktig vei - for her blir det jevnt!

13. Haga IF - tilbake i TL etter flere år i divisjonen under. Kommer defintivt tilbake med en sterkere tropp enn sist, men det spørs om det allikevel ikke blir for ujevnt til å holde plassen. Har én solid spiller i hvert ledd, samt mange å velge i fra utover dette. Har hentet 4 nye spillere før denne sesongen, så det er nok et mål for Haga å ta nok poeng til å bli topp 10. Vi ønsker uansett lykke til!

14. Løvenstad - jeg har tippet Løvene ned hver eneste sesong, et tips manager Moseby har gjort til skamme gang på gang. Har to gode stoppere i årets stall, mens det er relativt tynt utover det. Laget blir definivt bare bedre og bedre i takt med spillernes utvikling, men er redd det denne gangen blir nedrykk for min gode mann Geir.

15. Tromsø IL - nok en gang er gutta fra nordens Paris tilbake i TL. Denne gangen med lastet med talenter, men dessverre er få eller ingen av de modne for de aller største oppgaver enda. Har en av spillets største keepertalenter i Quirijn Van der Zee, samt et par andre det er verdt å følge med på. Dessverre holder ikke det til mange poeng på dette nivået. Klubben skal dog ha stort pluss for å tenke langsiktig. Fasilitetene er i verdenstoppen, og klubben har all mulig grunn til å se lyst på fremtiden.

16. Den Gamle Major - er det yngste laget i TL og kanskje også det svakeste. Har et par offensive kanoner, men stallen er både tynn og sårbar utover dette. Kommer til å slippe inn enormt med mål i mot, og da blir det vanskelig med poeng. Ser ikke helt hvordan Den Gamle Major skal unngå jumboplass i år.

EmThe

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #166 on: August 27, 2018, 04:52:51 PM »
Da er sesongen over og må si at spådommen til lordaust traff rimelig bra:-) Bra jobba lordaust!

Gratulerer Valerenga med gullet, samt gratulasjoner til Sjølies og The Devils med 2. og 3. plassen!

For min egen del må jeg si at sesongen gikk over all forventing, med seieren over Valerenga som høydepunktet:-)

Da begynner straks cupfinalen, så får vi se om Brummington klarer å ta gullet fra Valerenga i den kampen, lykke til begge to!

Rex FC (Norway)

Schmidth

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #167 on: September 02, 2018, 06:13:27 PM »
Traff på 10 av 16 det er vel ok. :)

Det var selvsagt overkjøring og the-double på overlegne Valerenga. Sagbruket gjorde en imponerende sesong på øvre halvdel av tabellen, mens Hasle-Løren og Celtina var de som skuffa mest. Kan jo ikke unngå å nevne The Devils som hanka inn bronsen, mens REx gjorde sin beste sesong noen sinne.

Det blir et gledelig gjensyn med Haga, Tromsø, Frøystad, Den Gamle Major og Kjappfot. Nykomlingen inn i det ferskeste og gjeveste selskap blir Tjukkholmen.

Da får vi se hva post-season overgangsvinduet har å by på.

Interessant at du mener jeg skuffa stort, haha. Mulig jeg er helt på jordet, men at jeg endte opp fire mål unna sjetteplassen var en gledelig overraskelse for min egen del. 8) Ellers, grattis til Devils som brøyta seg inn på pallen. Sterkt.

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #168 on: September 07, 2018, 12:10:02 PM »
Veldig fornøyd med sesongen jeg også. Laget blir stadig bedre (igjen), og det var jo egentlig ikke meningen å ta medalje også denne gangen. Moro at det var så jevnt som det var, og gøy å se flere lag begynner å bli farlig sterke. Vålerenga er det lite å gjøre med i øyeblikket, men på sikt er vi mange som har mulighet til å vippe han av pinnen. Nå blir det et par uker pause, før det braker løs igjen. Svært positivt at GKO gjør noe med serveren.

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #169 on: September 25, 2018, 07:33:07 AM »
Takk for tips, lordaust! Alltid en glede å lese. Skal komme med mitt innen seriestart i morgen.

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #170 on: September 26, 2018, 11:25:44 AM »
Tabelltips sesong 23 - av Tom André Sjølie

1. AS Valerenga Oslo – ikke vanskelig å tippe VIF på topp. Kort oppsummert: en komplett, rutinert og sterk stall. Sentrallinjen er såpass solid, at det blir nok en sesong på toppen uten for mange poengtap på hovedstadslaget. Eneste minus er at stallen er noe aldrende, og at midlene  ikke er utømmelige. Det er altså håp for oss andre!

2. Brummington – begynner sakte men sikkert og komme tilbake på samme nivå som for noen sesonger siden. 1 stk 3 plass siste 4 sesonger er særdeles magert for Norges mestvinnende klubb. Bedre offensivt enn defensivt, og troppen er kanskje noe ubalansert. Fin blanding av egenutviklede spillere og ferdige produkter.

3. Sjølies Fotballklubb – har så og si samme lag som forrige sesong, hvor det ble en fin 2.plass. Fortsetter å utvikle spillere og satse særdeles langsiktig. Håpet er at et par av spillerne tar enda noen steg denne sesongen. men snittalderen er nok altfor lav til å være med helt inn.
4. The Devils – imponerte stort med en sterk 3. plass forrige sesong. Skal nok en gang ut i kvalifisering til WCC, hvor de har røket ut tidlig de tre foregående sesonger. Har forsterket med spissen Indarto og midtbanespiller Belanger. Begge spillere holder høyt TL- nivå. Høy snittalder og yngstmann i a-stallen er 25 år. Det gir jevne prestasjoner, men kanskje ikke de beste utsikter for fremtiden.

5. Celtina FC – har etablert seg rett over midten av tabellen siste 3 sesonger. Stallen er ganske bra, og spesielt sentrallinjen er god. Fortsatt er forholdsvis ungt lag, men jeg tror man kan forvente mer av dette laget denne sesongen. Er laget som har vært mest aktiv på overgangsmarkedet før denne sesongen, men kun talenter inn.

6. Rex – dette begynner å bli skikkelig bra! Rex drives eksemplarisk, og må være norges største talentfabrikk sammen med Tromsø. Endte med en sterk 5.plass forrige sesong, og lukter nå på plass i WCC. Tror fortsatt Rex mangler det lille til å være med helt der oppe, men jeg er sikker på at det blir en ny, sterk sesong for de røde. Jakobsen og Berntsen verdt å holde ett ekstra øye med!

7. FC Stovner – har ikke helt klart å følge opp den flotte utviklingen klubben hadde for et par sesonger siden. Skal dog har masse ros for langsiktig planlegging, og ekstremt god teft på overgangsmarkedet. Keeper Faucheux og stopper Mason er to av de bedre kjøp som er gjort på spillet.

8. Sagbruket FC – nå begynner det å likne noe! Laget er ganske komplett, uten de helt store stjernene, og med litt flyt kan Sagbruket kjempe om medalje. 10. plassen forrige sesong var en gedigen nedtur, og det er ikke gjort noen forsterkninger før denne sesongen. Tror allikevel dette er et av lagene som vil få en mye bedre sesong!

9. Sony Zagrew – endte på en godkjent 9.plass i fjor, og sikter seg inn rundt samme plassering denne sesongen. Har 3 klassespillere i Vollan, Grøterud og Costa. Dessverre er ikke resten av troppen like sterk, og stallen har klare mangler.  Fin mix av rutine og unge talenter.

10. Hasle/Løren – flere spennende spillere på vei opp og frem, men fortsatt en noe for liten stall til å kjempe høyere opp på øvre halvdel. Kan se ut som om noen av spillerene er på vei ut, noe som vil svekke laget noe. Aktiv og dyktig manager, som mer enn gjerne stjeler poeng fra de beste. Blir garantert et lag å regne med i mange sesonger fremover!

11. Tromsø IL – en spennende klubb som er på vei opp og frem. Har flust med talenter, og sitter nå med totalt 5 spillere på Norges U- og A- landslag. Utrolig imponerende! Nivået totalt sett er under det midtre sjiktet, men dette er et lag som bare blir bedre for hver serierunde. Langsiktig tankegang, og en fremtidig toppklubb.

12. Frøystad – nyopprykket etter flere sesonger i TL tidligere. Har en sterk midtbane, som er veldig viktig. Ikke like sterk i de andre lagdeler, slik at resultatene vil variere kraftig. Manageren er ikke veldig aktik, samtidig som Frøystad besitter en av de aller svakeste hjemmebanen i divisjonen (bad). Begge deler trekker veldig ned.

13. Kjappfotkameratene – et veldig hyggelig gjensyn! Velkommen tilbake til Drachir, som en gang var regnet som norges aller beste manager. Har startet oppbygningen av klubben igjen, men i den forfatningen den er i dag holder det ikke til mange TL- poeng allerede nå. Blir nok mye bedre ved neste anledning.

14. Den Gamle Major – en relativt ny klubb, som har 13.plass som bestenotering i TL. Skal holde hardt å bli mye bedre enn det denne sesongen, selvom stallen er betydelig forsterket siden sist. Dog er nivået såpass mye høyere nå, slik at DGM vil slite mer eller mindre i bånn denne gangen også. Sighans kan overraske i enkeltkamper med sitt rutinerte mannskap.

15. Haga IF – har handlet inn noen nye, spennende spillere før denne sesongen, men totalt sett blir det litt for tynt. Stallen bærer preg av kvanitet fremfor kvalitet, og klubben skriker etter en tydelig strategi. Har aldri tidligere klart to sesonger på rad i TL, og det klarer ikke Haga denne sesonge heller. Håper er at manageren er så aktiv, at han får klubben på riktig kurs i fremtiden.

16. FK Tjukkholmen – Harald U Vik har fått til mye på ett år som manager i GKO, og mye er gjort riktig. Får debut i TL, men denne gangen blir det dessverre som slaktoffer. Stallen er stor nok, men utover det mangler den det aller meste. Håper sesongen vil gi læring og motivasjon til å bygge opp en konkurransedyktig klubb på sikt! Vil gå så langt som å si at det er en bragd om klubben tar poeng denne sesongen. 

EmThe

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #171 on: January 15, 2019, 07:45:50 PM »
Ja da er sesongen over igjen. Og som det måtte gå så, ble det Valerenga som vant i år igjen. Grattis Valerenga. 2. og 3. plassen gikk til Brummington og Sjølies, noe som også var forventet. Gratulere til dere også. I Cupen ble det noe "overraskende" Sjølies som vant, ettersom Brummington slo ut Valerenga  i runde 4. Gratulerer igjen Sjølies.

For min egen del, må jeg jo si at det gikk over all forventning, med 4. plass.

NB! Karlsen med U 21 gutta imponerer også, semifinale kamp i morgen mot Polen. Vi krysser det vi har og håper på finale plass ::)

Rex FC (Norway)

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #172 on: May 22, 2019, 09:35:25 PM »
Bomma litt på The Devils, kanskje?  ;)

SmileForyou

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #173 on: June 30, 2019, 03:24:13 PM »
Don't know what tomorrow will be If can't do it
Our lives will be even more difficult.
We have 3 times more medicine than others.

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #174 on: March 24, 2021, 06:50:11 PM »
Godt innspill, Lorden :)