Author Topic: Divisjonstråd: Liga A/Top Level  (Read 67894 times)

tommen

• National Team
    • View Profile
Re: Divisjonstråd: Liga A/Top Level
« Reply #125 on: January 04, 2015, 11:32:49 AM »
Ser jeg har glemt å gratulerer Valerenga her inne på forumet, med velfortjent seriemesterskap! Imponerende sesong! Spent på om du klarer å følge opp neste år, når du er tilbake i det gode selskap i WCC.

Gratulerer også til lordaust med sølv! Det var antakelig et lite nederlag for deg, men du fikk i det minste revansje i cupfinalen. Laget ditt, med eller uten lånespillere, begynner å bli skremmende sterkt. Ser også at klubben i sin helhet begynner å bli "ferdig" utbygget, og det skal bli vanskelig å tukte Brummington de neste sesongene.

Årets beste prestasjon er vel uansett Trollveggen med en solid 5.plass - som på sikt kan blande seg inn i medaljekampen med noen få riktige grep. 5 tap over en hel sesong er meget bra. Kanskje ikke allverden å ryke mot Hammerfest Wanderes i runde 2 av NM, men totalt sett en sterk sesong. Håper også flere lag blander seg inn i toppen i sesongene som kommer.

Manager of Sjølies Fotballklubb (Norway)
League Winner season 18, 29, 30, 31 and 32. 
Cup Winners season 4, 9, 13, 15, 16, 18, 20, 23 & 28.
30 wins in TL season 18 Norway.
The WORLDS second richest club

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #126 on: January 05, 2015, 08:36:20 PM »
Gratulerer til Vålerenga med sin første tittel! Sterkt, men ikke helt uventet. Også gratulerer til Brummington med cup-seier og andreplass i serien. Sjølies tok en ok 4.plass, men hadde kanskje forventet at de skulle bite litt mer fra seg...? Men godt jobbet i WC. Trollveggen er up-and-coming og det er br. Stå på!

Er fornøyd med 3.plass selv. Hadde håpt å gjøre det bedre i cupen, men fikk bank 3-0 av Vålerenga  :( Hovedmålet for sesongen var å nå gruppespill i WC for å få de penger og erfaring som medfulgte der.

Ny sesong snart, nye muligheter! Håper admin tar seg tid til oss igjen snart....

iviroger

• Professional team
  • **
    • View Profile
« Reply #127 on: January 06, 2015, 10:24:50 AM »
Sesongen er forlengst over, det samme er det gamle året.  Gratulerer alle som var fornøyd med sesongen og ønsker alle lykke til med neste.
Jeg havnet tidlig i "nomansland", ingen kunne ta meg igjen bakfra og jeg kunne ikke ta igjen noen foran.  I cupen "gamblet" jeg og stilte med et reint B-lag og tapte på straffer.  Neste sesong blir mye av det samme som denne.  Prøver å samle penger til å heve enten stadion eller akademiet.  Men dette går så alt for sakte.  Ikke lett å skaffe penger.  Lurer også på om jeg skal kutte ut B-laget og stille med 16 gode spillere i stedet for 11 gode og 11 dårlige. 
Akademiet !!!  har ikke engang tatt ut 7 spillere denne sesongen siden de som kommer er så dårlige at jeg gav opp.  Jeg har nå GOOD kvalitet på akademiet.  Tror dere at det er håp om mye bedre trekk på VERY GOOD ?, eller må jeg som dere 4 foran opp i THE BEST ?  Har bare 3,4 mill i banken så det er langt fram til THE BEST.

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #128 on: January 06, 2015, 12:28:15 PM »
Det er forskjell på good og very good. Tror ikke jeg fikk noen la9 før VG , men med the best har jeg fått både la 10 og 11. Men det koster...

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #129 on: January 21, 2015, 10:11:20 AM »
Ser på forumet at det fortviles over dårlig kvalitet på nye prospekter. Kan jo virke, som noen sier, at det er en viss pott som deles ut hver sesong og st jo flere best academies dess dårligere jevnt over. Skjønt hvordan det kodes i spillet vet jeg ikke, skulle tro det var lettere å f.eks. si at BA gir 0,01% sjangs for LA 15, 0,1% for LA 14 osv.
Noen her som har vært heldige denne sesongen? Ingen Martin Ødegaard ser det ut til. Er selv godt fornøyd med starten. Har trukket opp 2, en mc 9/5 og en amc 9/4, men er i ferd med å selge mc ettersom jeg fikk et godt tilbud. Skal vente med resten til jeg får rapportene og blir nok å bruke noe penger på å rekruttere nye. Gidder ikke fler LA 5-7....

Hvordan blir sesongen denne gang? Kan Trollveggen avansere til topp 4? Er det andre lag som kan prestere? Noen spenstige planer blant Norges lag?

iviroger

• Professional team
  • **
    • View Profile
« Reply #130 on: January 21, 2015, 05:39:20 PM »
Vi har nå i 3 sesongene hatt som mål og oppgradere akademiet til "very good".  Ennå har vi ikke nådd målet om 4 millioner.
Det siste kjøpet vi gjorde var 14/10, det nest siste kjøpet gjorde vi 11/5 !!!!!!!!
Så vi er nok ingen trussel mot noen av topplagene.  Forventer ingen framskritt med det første.
Ser ingen fornuftige måter å skaffe seg penger, så da forblir vi et "midt på treet" lag også i år.
Mulig det hadde vært fornuftig å rykke ned for å få litt selvtillit ???

Lykke til til dere alle ! ;)

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #131 on: January 21, 2015, 10:00:20 PM »
Har trukket opp 5 foreløpig, og ingen har stats over x/8/x. Sånn er livet noen ganger, og jeg føler jeg har hatt flaks tidligere - selvom det begynner å bli noen sesonger siden. Målet for sesongen er å kvalifisere seg for WCC og ta medalje i TL. Håper og tror laget stadig blir bedre, men ser ut til at det kan bli vanskelig å konkurrere mot Brummington og Vaalerenga, som pr i dag har et for stort forsprang. Vi får håpe Kjappfot fortsetter å selge unna, så kan vi krange om bronsen med de :)

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #132 on: February 13, 2015, 09:46:52 AM »
I dag hadde jeg tenkt å trekke opp et nytt talent ettersom det er 4 uker siden de kom inn i akademiet og 3 av dem ville vise sine sanne ferdigheter. Slik gikk det imidlertid ikke da alle 3 hadde LA 6...
Jeg har trukket opp 3 spillere og har 4 igjen. Jeg gidder ikke trekke på måfå da sannsynligheten er å få noe dritt. Har en LA 7-9 som ligger klar, men han er MC og jeg trenger ikke det. Da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet og vente, kan jo kose meg med WCC... nei, vent litt, ble jo motset ut derfra...

iviroger

• Professional team
  • **
    • View Profile
« Reply #133 on: February 14, 2015, 07:22:07 PM »
Da har jeg endelig fått nok penger til å oppgradere academiet til "very good".  Regner med at dette ikke trer ikraft før neste sesong ???  Har fortsatt 2 trekk denne sesongen.  Ellers kan det se ut som om vi kan klare og overleve divisjonen også denne sesongen.  Det gir energi til å prøve ennå en sesong. 

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #134 on: February 14, 2015, 08:11:40 PM »
Bra! Satser på at du blir. Nå kan du spare og prøve å få tak I noen billige talenter. Kjøpte selv en 3/8/3 for 600k nettopp som er overkommelig ☺

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #135 on: February 15, 2015, 04:44:05 PM »
Ja, godt mulig å få tak i "billige" talenter. Har hentet en 2/8/3 og 4/8/4 (18 & 17 år) til henholdsvis 700k og 800k denne sesongen. Nøyer man seg med LA 7, kan man virkelig storhandle for småmynt. Lykke til!

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #136 on: February 15, 2015, 08:31:28 PM »
Men det gjelder vel bare om du tar inn nye etter oppdatering? Ikke de som allerede er der.

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #137 on: February 15, 2015, 09:14:50 PM »
Angående å kjøpe unge talenter, LA 7 spillere er jevnt over for dårlige til å hevde seg i toppen og vil ha en verdi på rundt 650000 når ferdigtrent, kanskje lvl 58-63 eller no i den duren. Men om man f.eks. kan finne en LA 7 spiller, gjerne PR 4+, fra et land med lite managere. En spiller som ser ut til å kunne komme inn på landslaget og få spilletid, da kan man etterhvert få en veldig god spiller. En av mine beste spillere de siste sesongene er LA 6 (ca7), men erfaring gjør at han har en lvl 70-73. Noe som er helt ok ;) Men det tar litt tid da... :)

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #138 on: February 20, 2015, 07:58:50 AM »
Nok en skuffelse da jeg i dag våknet til min nye akademispiller LA 6-7... Han fikk foten i ræva for å si det sånn. Bare å vnte på neste da, 2 uker til...

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #139 on: February 28, 2015, 08:43:20 AM »
Brummington har vært på loppemarked ser jeg..

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #140 on: March 12, 2015, 08:36:30 AM »
Kjappfot selger seg til fant. De siste dagene har to av klubbens mest profilerte spillere forlatt og klubbens supportere spør seg nå om klubben kom er til å berge plassen.
Devin Boon, en fantastisk midtbanespiller, har forlatt. Spilleren har Vært god, men egentlig aldri passet I klubbens filosofi.
Yekta Inceman, klubbens mest verdifulle noensinne, men også dyr I drift, har forlatt. Med god dekning I midtforsvaret var ikke det det største tapet.

Inn siste tiden har kommet en venstre og en høyre back som klubben vil ha mye glede av I tiden fremover. Disse to har kostet omlagt 7 millioner, noe som må sies å Være en bedre investering enn de 3 som er puttet inn akademiet...

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #141 on: March 15, 2015, 02:28:29 PM »
Mange viktige brikker som har forlatt (klubben din), men Kjappfotkameratene er vel ikke akkurat i fare for å rykke ned i nærmeste fremtid av den grunn?Uansett rart å møte deg uten Devin Boon på midten. Den tyrkiske stopperen ble vel aldri noen stor sukess, iom høy lønn og som du sier god dekning på midtstopperplass.

Spennende med bygging av "nye" lag. Har selv 5-6 spillere som er i primetime aldersmessig, men som naturligvis må vurderes opp mot økonomis vs sportslig profitt.

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #142 on: March 15, 2015, 08:17:14 PM »
Kjappfot selger seg til fant. De siste dagene har to av klubbens mest profilerte spillere forlatt og klubbens supportere spør seg nå om klubben kom er til å berge plassen.
Devin Boon, en fantastisk midtbanespiller, har forlatt. Spilleren har Vært god, men egentlig aldri passet I klubbens filosofi.
Yekta Inceman, klubbens mest verdifulle noensinne, men også dyr I drift, har forlatt. Med god dekning I midtforsvaret var ikke det det største tapet.

Inn siste tiden har kommet en venstre og en høyre back som klubben vil ha mye glede av I tiden fremover. Disse to har kostet omlagt 7 millioner, noe som må sies å Være en bedre investering enn de 3 som er puttet inn akademiet...

Er dette skrevet i beruset tilstand, forresten? Selv ikke google translate ville vært imponert av dette verket her..

iviroger

• Professional team
  • **
    • View Profile
« Reply #143 on: March 30, 2015, 06:21:52 PM »
2 timer før kampstart kunne lag utfordre meg til treningskamper.  Betyr det at allerede da var det klart at jeg skulle tape dagen kamp  :-\

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #144 on: March 30, 2015, 06:34:10 PM »
mulig det... kjedelig bug i så fall :/

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #145 on: March 31, 2015, 08:26:44 AM »
Nja.. Fullt mulig, men tror ikke resultatet er ferdig hele 2 timer før kampstart.

Jeg har også blitt bydd opp til dans til ny treningskamp før det er mulig å akseptere. Legg inn episoden på bugforumet, om den allerede ikke ligger der, og se hva de som har greie på det sier.

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #146 on: April 29, 2015, 07:06:52 PM »
Brummington bruker penger! Meen er ganske sikker på at han der forsvarsspillern med lvl 76 blir en totalflopp! Kommer til å slite med å tilpasse seg den norske livsstilen og lengter hjem.

Sesongen for min del er mer eller mindre over, har ikke så mye mer å spille for etter at cupen røk. I retrospekt skulle jeg brukt mots mot Vålerenga og Brummington i serien, men men...

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #147 on: May 10, 2015, 07:44:41 PM »
Gratulerer med serien Brummington! Vel fortjent, desverre. Kan ikke se hvem som skal kunne hamle opp med laget ditt, med lvl 800 er du et godt stykke forran resten av oss, men mye kan jo skje.... ;) Regner med du satser på WCC neste sesong?

For min egen del så er jeg godt fornøyd med sølvet, men ergrer meg over enkelte poengtap og selvfølgelig disponering av mots. Skulle gjerne vært med helt inn i cupen, men er glad det ikke er Brummington som stikker av med den og.
Har solgt unna en del viktige spillere og har bra med penger på bok. Har også noen gode talenter på vei opp og frem, men de trenger nok en sesong til på seg ennå. Får se hva som dukker opp i akademiet neste sesong og hvilke free players som er tilgjengelig. Trenger sårt en ny keeper ettersom min gamle trofaste nå trilles rundt i rullestol og redder mål vha tankens kraft... 0 i pace. Trenger og en backup AML, men det er ikke kritisk. Ellers så er jo stallen tynn på enkelte områder, men regner med at det kommer inn en eller to.

Gratulerer og til de andre lagene og takk for at dere er med og gjør spillet interessant. Spesielt gjelder dette Sjølies, Vålerenga og Trollveggen, men også andre er på vei og det er bra! Stå på!

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #148 on: September 16, 2015, 07:55:38 PM »
Og da er all tvil fjernet; GRATULERER Valerenga Oslo med ligagull! Meget imponerende og meget fortjent!

Jansen

• National Team
    • View Profile
« Reply #149 on: September 17, 2015, 12:56:30 AM »
Thank you everybody again.  :-*

Everything can happen, nobody know what's the result. Always I will see only my team while play match. I'm very excite and hope my team can make score when nearly time over. On that time I very upset with my team can't win and see GK rating 9.  ???

I think I will get 2nd if Drahcir use Mots with me. I check all score but it's make me surprise! Kjappfotkameratene loss 0-1 by Sjølies Fotballklubb because Tom André use Mots. I check league table and I think I understand, Sjølies Fotballklubb will get 2nd if I can surprise by beat Kjappfotkameratene last match. Don't worry I will do my best every match.

See you next season, the game never end.  :)