Author Topic: Divisjonstråd: Liga A/Top Level  (Read 68013 times)

Jansen

• National Team
    • View Profile
Re: Divisjonstråd: Liga A/Top Level
« Reply #100 on: April 12, 2014, 09:20:50 AM »
I'm very exciting today. Who will become the champion?  :D

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #101 on: April 12, 2014, 10:42:30 AM »
For en kamp det vil bli i kveld - for et drama! Lykke til begge  to :)
Manager of Sjølies Fotballklubb (Norway)
League Winner season 18, 29, 30, 31 and 32. 
Cup Winners season 4, 9, 13, 15, 16, 18, 20, 23 & 28.
30 wins in TL season 18 Norway.
The WORLDS second richest club

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #102 on: April 12, 2014, 01:49:45 PM »
Er spent på denne selv også. Kun seier er godt nok! Er forøvrig heldig med et par suspensjoner hos Brummington, kanskje det kan gøre utslaget.

Jansen

• National Team
    • View Profile
« Reply #103 on: April 13, 2014, 02:41:34 PM »
Congratulation to Brummington  8)

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #104 on: May 10, 2014, 06:11:45 PM »
Spørsmål: Ønsker vi å bruke "hard" takling i Norge? Personlig syns jeg det er unødvendig fordi det ofte resulterer i skader, men jeg er ikke imot det dersom andre ønsker å ha muligheten. Det gir en liten spillemessig bonus.

iviroger

• Professional team
  • **
    • View Profile
« Reply #105 on: May 10, 2014, 07:38:37 PM »
Jeg bruker dette bare i "eksteme" kamper.  Tror ikke dette ble brukt ifjor.  Året før, når jeg kom til Cup-finalen, er det mulig jeg brukte dette i noen kamper i cupen.  Muligheten bør vel være der.

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #106 on: May 11, 2014, 12:16:28 PM »
Ikke sikker på det med defensive bonuser, men har hørt at det gir en liten bonus til posession.

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #107 on: May 12, 2014, 09:36:30 PM »
Jeg har spilt med dette i to kamper i min karriere - de to første i denne sesongen. Derfor du tok det opp, kanskje? Smakte vel mindre enn det kostet for meg, ettersom Prestø ble suspendert mot Kjappfot - og sjansen for poeng minimert. For min del syntes jeg heller MOTS bør hives på sjøen, enn harde taklinger. Men det er nå min mening.

Jansen

• National Team
    • View Profile
« Reply #108 on: August 24, 2014, 04:22:08 AM »
Valerenga Oslo will be in Top 3 next season.   :)

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #109 on: August 27, 2014, 05:32:50 PM »
Topp 3 hadde definitvt vært flott også neste sesong :) Hovedmålet vil nok være å kvalifisere seg til gruppespillet i WCC. Nesten et umulig nåløye om man ikke bruker MOTS eller er svært heldig med trekningen, men vi skal definitivt prøve. Har også noen kroner på bok jeg antakelig kommer til å bruke etterhvert. Kommer også til å stille til valg som neste U21- sjef, om ingen andre av de (svært) aktive stiller.

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #110 on: August 28, 2014, 10:14:24 AM »
Denne sesongen tok en brå vending da jeg ble slått ut av cupen. Karet meg etterhvert til en 3.plass i serien som er greit og heldigvis er Norge som nasjon på vei opp så vi har fått en ekstra plass i WCC.

Neste sesong vil nok målet være for meg og å komme til gruppespill i WCC samt nå en topp 3 plassering. Noen vil bli skuffet...

Brummington vil være sterke neste sesong og. Sjølies kommer for fullt. Vålerenga... er usikker, syns de er litt "jojo", fra det ene til det andre. De har masse gode spillere (verdifulle hvertfall), men jeg er ikke alltid like overbevist når de spiller... SK Vard og FKM må nok forsterkes en del skal de ha sjangs blant topp 4, men det er selvsagt avhengig av andre resultat og. Frøystad, Devils, Trollveggen og FC Lyn blir nok å havne i midten et sted med førstnevnte som kanskje sterkest. Så kommer det 6 nye lag opp, men kan vanskelig skjønne at de skal kunne slå fra seg noe særlig. Får komme med en mer detaljert analyse senere :)

Blir spennende å se om det kommer noen nye talenter i Norge. Helst til meg da... ;)

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #111 on: September 25, 2014, 05:39:56 PM »
Tre serierunder spilt og en ser kanskje allerede nå konturene av hvordan serien kommer til å utvikle seg. De 4 antatt sterkeste lagene står med full pott, men i neste runde møtes Brummington og Vålerenga til et viktig toppoppgjør. Begge må vinne, men et uavgjort ville passet undertegnede og Sjølies bra. Ellers så har vi Hasle-Lørenskog på 5 plass, men det spørsom det vil vare. Bunnstriden er nok mye som forventet...

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #112 on: September 30, 2014, 06:28:35 AM »
En noe overraskende 2-0 seier til Vålerenga over Brummington i forrige serierunde, men som viser at Jansens menn absolutt er å regne med denne sesongen. Bra taktisk spill! Dagens serierunde byr også på tøff motstand for Lordaust som bør få med seg poeng for ikke allerede å blihengende etter tittelutfordrerne Sjøliesog nevnte Vålerenga. Kjappfotkameratene skal prøve å gjøre livet surt for Brummington og kan regne seg blant utfordrerne skulle de få med seg poeng i dag!
Trollveggen på 5.plass møter sterke Sjølies og bør ikke regne med for mye. FKM kan klatre med seier og Tromsø møter et sålangt skuffende SK Vard.

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #113 on: October 29, 2014, 01:47:10 PM »
Et par spennende kamper i dagens runde (sett med mine øyne hvertfall).
Kjappfotkameratene møter Trollveggen som er et lag man ikke skal kimse med. De stiller med en samlet lvl på rundt 680, som er bra etter norsk standard. Minuset til Trollveggen er at det kan se ut som om de mangler en definert spillestil. På vår side har kjører vi samme vante taktikk, men må klare oss uten vår eminente AMC Simon Sumner ettersom han ble langtidsskadd nylig  :( Kjappfot har forøvrig vært plaget med flere lange skader denne sesongen og har i tillegg til nevnte Simon, lagets beste MC Devin Boon ute med sin andre 30+ skade.

Den andre, og viktigere kampen, står mellom de to titteljagende lagene Brummington og Sjølies. Begge må vinne, ingen kan tape skal de holde tritt med Vålerenga som forventes å ta nye 3 poeng i dag. Brummington på sin side har hjemmebane og har i tillegg nylig forsterket laget med to solide lån. Sjølies har, etter mitt syn, ikke helt levd opp til forventningene hvorpå jeg mener de har et bedre lag på papiret enn hva de har klart å prestere sålangt. Brummington vinner denne.

iviroger

• Professional team
  • **
    • View Profile
« Reply #114 on: October 30, 2014, 05:34:04 PM »
Kan du forklare nærmere hva du mener med:   
Minuset til Trollveggen er at det kan se ut som om de mangler en definert spillestil.

Hvis det er håp om bedre resultatet tar jeg imot all hjelp med stor takk.

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #115 on: November 03, 2014, 10:44:20 AM »
Hvor fornøyd er folket med sesongen så langt? Imponert over fremgangen til Trollveggen, altså!

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #116 on: November 03, 2014, 01:39:12 PM »
Kan du forklare nærmere hva du mener med:   
Minuset til Trollveggen er at det kan se ut som om de mangler en definert spillestil.

Hvis det er håp om bedre resultatet tar jeg imot all hjelp med stor takk.

Hei.
Det jeg mener er at når jeg ser på laget ditt så har du en samlet lvl på ca 680, dvs ca 62 på hver spiller. Det i seg selv er ikke så verst, men for min egen del (kan hende andre vil være uenige) så handler det ikke så mye om hvor høy lvl en spiller har, men mer om hva han er god på og hvordan han er ift spillestilen man ønsker. Jeg har, og det er vel ingen stor hemmelighet, forsøkt å trene spillerne mine til å bli gode på UZM, UPM og UMR og bruker som regel det som taktikk litt etter hvem jeg møter. Når jeg så over ditt lag før kampen så jeg at du ikke har mer enn lvl "D" på noenting egentlig. Du har enkeltspillere som er bedre på enkelte taktikker, men samlet er ikke laget ditt særlig sterkt på noe spesielt. Det er ikke dermed sagt at du ikke kan vinne kamper fordet, det har du jo bevist. Det er hva jeg mener med definert spillestil... Skjønner?

Angående årets sesong så er jeg svært fornøyd med at jeg ikke har sluppet inn mål ennå, har plukket bra med poeng og Brummington og Sjølies har avgitt mer poeng enn jeg trodde på forhånd. Er mindre fornøyd med at jeg har hatt mange lange skader på sentrale spillere og at Vålerenga gjør det såpass bra, men regner med det ordner seg etterhvert. Syns også det er positivt at Trollveggen gjør det såpass bra og kanskje etterhvert kan begynne å blande seg inn i topp 4.
Alt i alt har jeg prestert bedre enn forventet!

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #117 on: November 19, 2014, 05:08:33 PM »
Her va d liv!

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #118 on: November 19, 2014, 08:41:13 PM »
Voldsomt til liv, ja. Flott resultatet for TL i dag, når Brummington slo Vålenga. Nå blir det spennende helt inn. Hvem vinner og hvem tar medalje?

Jansen

• National Team
    • View Profile
« Reply #119 on: November 21, 2014, 03:01:17 AM »
Brummington, Kjappfotkameratene, Valerenga Oslo and Sjølies Fotballklubb, who will win the champion?

Every team can win!  8)

Jansen

• National Team
    • View Profile
« Reply #120 on: November 23, 2014, 02:18:38 AM »
I predict 1st Valerenga Oslo, 2nd Brummington, 3rd Sjølies Fotballklubb, 4th Kjappfotkameratene.  :-[

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #121 on: November 23, 2014, 07:04:21 AM »
Before yesterdays match I thought that I needed 4 points from the games against Brummington, Vålerenga and Sjølies to win. I still think so.

1) brummington
2) kjappfot
3) vålerenga
4) sjølies

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #122 on: November 23, 2014, 04:43:37 PM »
1) Brummington 2) Valerenga 3)Kjappfot 4) Sjølies

Jansen

• National Team
    • View Profile
« Reply #123 on: November 24, 2014, 04:12:08 AM »
Yes, All match is important. It's up to MOTS too, who wants to use for compete in league or try to win Norway Cup.  ;)

iviroger

• Professional team
  • **
    • View Profile
« Reply #124 on: November 28, 2014, 12:08:34 PM »
Et lite spørsmål ??  Vi har vel alle utgifter og inntekter fra Faciliteis.  Jeg har følgende hver uke ""and weekly facilities maintenance fee for a total of 148000 G. Income >> You have earned 75605 G from your facilities."" 
Burde man ikke tjene mere på facilitetene en kostnadene.  Eller må man bygge ut ennå mere for og gå i pluss ????