Author Topic: Divisjonstråd: Liga A/Top Level  (Read 67679 times)

tommen

• National Team
    • View Profile
Re: Divisjonstråd: Liga A/Top Level
« Reply #75 on: February 24, 2013, 06:22:17 PM »
20 er flott og fint - men får han anledning til å bruke ferdighetene? Du må nesten vise de andre ferdighetene også, før man kan komme med tips :)
Manager of Sjølies Fotballklubb (Norway)
League Winner season 18, 29, 30, 31 and 32. 
Cup Winners season 4, 9, 13, 15, 16, 18, 20, 23 & 28.
30 wins in TL season 18 Norway.
The WORLDS second richest club

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #76 on: February 24, 2013, 06:58:33 PM »
For min egen del er det ikke et poeng å nå 20 i noen skills. Jeg satser heller på flere gode skills enn enkelte, men det er vel opp til enhver.
Når det gjelder hva man burde trene så kommer det litt ann på hvordan du har lyst å spille. Ønsker du at forsvaret ditt skal være gode på "zone marking" og "press more" så tren på de skillene som gjør dem gode på det. Spillerne, etter min mening, er ikke gode nok før de er LA 9+ til å være gode på eks både "press more" og "stand off".

Men generelt for backer vil jeg si at pace/acceleration og positioning er viktig.

iviroger

• Professional team
  • **
    • View Profile
« Reply #77 on: February 24, 2013, 07:44:03 PM »
Han ser slik ut:  LA er 5 og blir 7.....

Technique
Set Pieces    4
Crossing    4
Dribbling    7
Finishing    8
Heading    4
Long shots    7
Marking    20
Passing    14
Tackling    20
Technique    6

Mental
Aggression    13
Creativity    6
Decisions    4
Determination    11
Influence    10
Positioning    16
Off the ball    7
Teamwork    3

Physical
Acceleration    8
Agility    8
Balance    4
Jumping    9
Pace    11
Stamina    6
Strength    11

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #78 on: March 03, 2013, 11:46:48 AM »
Dude, it's over! Simple as that  :)

Also, the cup isn't tonight, it's tomorrow.

Nah, but being serious.. Trollveggen shouldn't be underestimated, they have good team. But aslong as I avoid loosing the victory will be mine!
As for the cup.. my money's on Brummington, though there might be some MoTS left out there.

iviroger

• Professional team
  • **
    • View Profile
« Reply #79 on: March 09, 2013, 08:03:47 PM »
Da var sesongen nr. 7 over og vi får bare gratulere de 4 lagene foran oss på tabell.  Samtidig takker vi alle lagene bak oss for at dere ikke kom foran oss på tabellen  8)

Etter en rask titt på de 6 lagene som rykker opp er det klart at vi kan kjempe jevnt med 5 av de.  Dermed blir nok neste sesong en kamp for og unngå nedrykk.  Har brukt mine siste kroner på og oppgradere "player room og club museum" vet ikke helt hvorfor.  Dermed blir det nok ingen forsterkninger med det første.  Kjøpte noen spillere denne sesongen som jeg egentlig var godt fornøyd med.

Da møtes vi vel alle til nye dyster om noen uker.
Lykke til alle sammen.

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #80 on: June 04, 2013, 07:06:58 PM »
Da er sesongen allerede over halvspilt. Sjølies Fotballklubb har lagt seg på en fin annen plass, noe vi er meget godt fornøyd med. 3 poeng opp til Brummington er nok minst 3 for mye, men en luke på 9 til Kjappfot er særdeles beleilig. En medalje bør i det minste være innenfor rekkevidde. De fleste spillerne begynner å være ferdig utviklet, minus spissene mine. Derfor vil ikke fremgangen bli like stor, og vi må vurdere hvilken vending klubben skal ta. Vi gleder oss uansett til de neste 14 kampene.

Hvordan ser dere andre på siste halvdel?

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #81 on: June 10, 2013, 09:07:51 AM »
Heisann!
Først og fremst er jeg litt skuffet over aktivitetsnivået på forumet i Norge denne sesongen. Alltid morsomt å lese andres vurderinger og frustrasjoner ;) Men skjønner og at jeg også har ansvar for en del av aktivitetsnedgangen...

Sesong 8 er en transportetappe for min del, eller har blitt etterhvert. Noen dumme poengtap i begynnelsen av sesongen gjorde at det mest sannsynlig er for langt opp til 2.plass. Prøver å komme så langt opp i serien som mulig, men vi får se.
WCC har vært varierende.. hadde ingen ambisjoner utover gruppespill og går ikke videre, men har plukket litt p(o)eng her og der og er fornøyd med utbyttet.
Nå starter cupen så får vi se hvordan den går... Er jeg heldig så ryker alle storkanonene før jeg møter dem, evt gjør feil som vår gode Lordaust og stiller med U-laget i viktige kamper (les WCC).

Planen videre er å oppgradere akademiet mot slutten av sesongen. Med 9,3 mill på bok burde det være overkommelig. Eventuelle penger utover de 10 mill jeg trenger er jeg litt usikker på hvordan jeg skal administrere... Enten blir de å gå til andre fasiliteter eller så gambler jeg og putter litt i en av Campene. Krysser selvsagt fingrene for at jeg stikker av med et av supertalentene som er lovet (om de kommer), forøvrig var det skuffende spillere derfra... 1/4/4 x 2 og 1/5/4.

Merker veldig godt at stallen min er altfor liten. Har fått  4 langtidsskader, hvor 2 er på nøkkelspillere, og har ikke creds til å få de friske :/ Må få en større stall neste sesong, men det blir nok en del ungt blod.

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #82 on: July 23, 2013, 06:05:54 PM »
Gratulerer til Brummington med et velfortjent seriemesterskap! Laget er per i dag det sterkeste i Norge og seiern var ikke uventet. Men konkurransen hardner og det bli mer spenning neste sesong! 8)

For min egen del har sesongen vært bedre enn jeg trodde. Sikret tredjeplass i serien foran 3 sterke lag som alle har sjangs til å prestere bedre neste sesong. Så ble det bevist en gang for alle at cupmestertrofeet hører hjemme hos Kjappfotkam med vårt 4. cupmesterskap! Det var en tøff kamp som kunne gått begge veier og som har skapt litt debatt om hvem som fortjente å vinne mest. Sånt liker man :) Heldigvis vant jeg, men respekten for SK Vard Haugesund steg betraktelig.

I løpet av sesongen har jeg solgt unna en del spillere, bl.a. trofaste Sverre Wang til SK Vard som holdt på å ødelegge i cupfinalen, og har til tider slitt med få spillere på laget. Og med 10000000 på bok nesten hele sesongen har det enkelte ganger vært tøft ikke å falle for fristelsen å kjøpe nye spillere. Noe smårask har det blitt, men pengene gikk dit de var tiltenkt nemlig siste oppgadering av akademiet! Selvfølgelig forventer jeg gull og grønne skoger neste sesong derfra og blir nok mest sannsynlig skuffet, men det får så være. Håper i alle fall det kommer noe...

Ser frem til en ny sesong, også med kvalifisering for U21. Skal prøve å være mer aktiv på forumet.. Liker hvertfall selv å lese hva andre skriver og mener. Så får folk ha takk for kampen i sesong 8 og vel møtt i sesong 9!

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #83 on: July 23, 2013, 09:37:44 PM »
Valgte akkurat samme løsning som deg, Drachir. Akademiet maxes i løpet av uken. Tror nok det er en investering som vil lønne seg på sikt. Selv har jeg vært forholdsvis heldig med trekkene tidligere, og pr i dag spiller jeg kun med egenproduserte spillere. Har faktisk aldri brukt en spiller jeg har kjøpt i seriekamp!

Sesongen er jeg veldig godt fornøyd med. 2 plass i serien, bak ett lag som er langt bedre enn oss, gjør at vi for andre gang er klare for kvalifisering til WCC. Det blir utrolig spennende! Forrige gang forstod jeg knapt at jeg var med før kampen allerede var spilt. Skal nok stille sterkere forberdt neste sesong!

Hva angår spillerkjøp vil det etter all sannsynlighet være lite aktivitet før neste sesong, som vanlig. Pengene er borte, og det er mer sannsynlig er at en eller flere forlater skuta. Ove Rupertssen, en spiss med LA 8, kan være mannen som ruller i gang en eventuell overgangssommer. Oddsen er uansett høy for at de store forandringer vil skje, og transferryktene hva angår kjøp er som vanlig latterlig stille.

Hva angår det norske landslaget kan jeg ikke si meg like fornøyd. Det ble desverre ikke VM på oss denne gangen (heller). Tapet mot Australia ble for tungt, og vi røk akkurat på målstreken. Etter 4 sesonger som manager for landslaget forstår jeg om dere ønsker en annen leder. Tar den. Skulle dere mot formodning gi meg en sjanse til - er jeg villig til å gjøre mitt beste for å snu den noe negative trenden. Hvis ikke, ønsker jeg den nye landslagstreneren lykke til. Så om jeg vil eller ei; posten stilles til dispoisjon ;)

Håper alle får en fin silly- season! Lykke til i forberedelsene inn mot neste sesong.

iviroger

• Professional team
  • **
    • View Profile
« Reply #84 on: September 26, 2013, 09:26:06 AM »
For første gang i min karriere klarte jeg dette:

You have entered our score guessing mini-game. 8 match(es) out of 8 matches that you made the guess was(were) correct. You have received 5 credits.

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #85 on: September 26, 2013, 10:48:46 AM »
Jeg hadde min andre 8'er gjennom tidene i går. Forholdsvis få overraskelser, med andre ord!

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #86 on: November 07, 2013, 10:02:48 AM »
For en spennende serieavslutning vi står overfor! 3 poeng skiller Brummington på førsteplass og Kjappfot på femte. Flere av lagene skal møtes innbyrdes også ila de siste 7 omgangene, samtidig som 1 og 2 på tabellen også må ta hensyn til cup.

1   Brummington   23   17   1   5   56   11   +45   52
2   Sjølies Fotb..   23   15   7   1   39   9   +30   52
3   Valerenga Os..   23   15   5   3   34   9   +25   50
4   SK Vard Haug..   23   14   7   2   36   8   +28   49
5   Kjappfotkame..   23   14   7   2   32   6   +26   49

Hvem vinner tidenes jevneste TL?

MisterMFK

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #87 on: November 08, 2013, 05:03:38 PM »
It has been a great season so far. Unfortunately my MK team isn't consistent enough this season. We got some great victories against SK Vard and Brummington, but also dropped a lot of points against relegation candidates. My favorite for the title would be Brummington. The experience of manager and team should be about enough to secure the title. But also a rebuild Vålerenga is still very much in the title race. And I wouldn't suprise me either if Sjølies, SK Vard or Kjappfotkam in the end would end up with the title. Looking forward to this season ending! Good luck to all five!

Jansen

• National Team
    • View Profile
« Reply #88 on: November 26, 2013, 10:35:42 AM »
Valerenga  give up!  :'( but I look forward to seeing the last match of season, it will decide 3 teams for the champion who will win.

Sjølies Fotballklubb, Brummington, Kjappfotkameratene  ;)

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #89 on: November 26, 2013, 11:37:39 AM »
Dette har uten tvil vært den mest spennende sesongen i Top Level og mange lag har vært med å kjempe i toppen. Vålerenga, som kanskje er den største overaskelsen, skjønt de har noen veldig gode spillere, har kastet inn håndkleet og det lemner 4 lag som kan ta tittelen med SK Vard Haugesund som en liten outsider.

For min egen del kunne jeg hatt et bedre utgangspunkt med seier mot nettopp SK Vard, men det ble uavgjort som egentlig er et greit resultat mot en god motstander. Mitt lille halmstrå for å å vinne serien, såfremt jeg vinner resten av kampene, er den spennende "seriefinalen" mellom Brummington og Sjølies, som i realiteten kan gi meg tittelen skulle de være så "uheldig" å spille uavgjort ;) Jeg frykter dog at Brummington, som er ute av cupen, har spart en mots til nettopp slik en anledning. Så spørs det da, vil Sjølies vinne serien eller cupen... eller satser de på å klare begge deler?

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #90 on: November 27, 2013, 08:02:47 PM »
Takk for ros, lordaust! Setter stor pris på det. Du har rett i at jeg har to tap sålangt i sesongen, men begge kom ikke mot deg. Dette har sålangt vært en nærmest fantastisk sesong, selvom et lite varsko skulle komme allerede i første kvalifiseringsrunde til årets IC. Nemlig min aller værste fiende denne sesongen; MOTS i mot. Dette er ikke ment som en sutretråd rettet mot dere. Dette er min dokumentasjon på hvor ting gikk galt (samt en huskeliste til meg selv over hvilke lag som ønsker meg vel ;)

1. Unga Bunga fra Mozambique ble for sterke i vårt andre møte med IC, selvom det ender med 8-2 i avslutninger i vår favør. Samtidig har vi ballen hele 58%. Antakelig årets mest irriterende MOTS i mot.
2. Årets første MOTS i mot i serien kommer i 7. serierunde. Vard Haugesund skal redde skinnet etter en svak åpning, og det gjør de. Ingen mål og 0-0. Bortelaget marginalt bedre, med bla 51% ball.
3. Toppkamp mot Brummington. Kampen man gleder seg til i det terminlisten blir offentliggjort. Dessverre ble det lite å glede seg over. Vi taper hele 0-5 hjemme. Denne hadde vi kanskje tapt uansett, men det hadde vært moro å målt krefter på like premisser.
4. Ny toppkamp. Denne gang hjemme mot Kjappfotkameratene. Kampen endte 0-0, i en kamp bortelaget var klart best.
5. Tredje runde i cupen. FC Lyn Oslo bruker naturligvis MOTS. Kampen er jevn, og vi går videre på straffer.
6. Forrest Kickers borte i ligaen. Vinner forholdsvis greit 1-0 allikevel.
7. Den merkeligste MOTS i mot kommer i vår bortekamp mot Mandelskameratene. Et lag som jeg skal møte i kvarfinalen i cupen to dager senere, og som ikke har annet å spile for enn cupen. Klarer 1-1, men hjemmelaget er best. Cuprunden vinner vi 3-0.
8. Semifinale i cupen. Begge lag bruker MOTS. Vi vinner på straffer i en kamp deres keeper Arnason leverer 7 redninger på 16 skuddforsøk, og blir med det kampens store spiller.
9. The Devis hjemme i seriespillet. Vi må vinne for å holde liv i drømmen om gull. 9-3 i avslutninger. 4 av de på mål. 0-0. Bortelaget lite, eller ingenting å spille for.
10. Brummington borte i seriefinalen. Kun tullete teorier gjør at vi tar gull. Brummington har 1 kamp igjen og 1 mots igjen. Antakelig ender vi med 2 tap og 4. plass. Kanskje også 5. Surt.
11. Finale i cupen. Trollveggen har 1 mots igjen. Plassen i TL er sikret, og laget er i en finale for aller første gang. Her kommer MOTS nummer 11 i mot.

Dette må i det minste være i norgestoppen denne sesongen?

Sportslig hilsen,
Sjølies Fotballklubb.

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #91 on: November 27, 2013, 09:27:58 PM »
Skal få være den første som sier meg enig i at du har hatt usedvanlig mange Mots mot deg denne sesongen. Kjedelig når det blir så ekstremt... Når det er sagt så betyr det vel at du gjør noe riktig hvertfall og at de andre lagene anser deg som den største trusselen  :)

Er ikke prinsipielt i mot Mots. Syns det er bra at dårligere lag skal få en sjangs, men er ikke helt fornøyd på den overlegne fordelen den gir. kunne godt vært nedjustert noe, evt så skulle det kanskje vært litt lettere å tape mot dårlige lag i utgangspunktet...

Blir i allefall en spennende siste serierunde, for meg hvertfall  :)

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #92 on: November 30, 2013, 09:23:46 PM »
ALL HAIL BRUMMINGTON!

Gratulerer med seriemesterskapet i tidenes jevneste sesong! Morro  :)

iviroger

• Professional team
  • **
    • View Profile
« Reply #93 on: December 03, 2013, 07:50:36 PM »
Da var en ny sesong over.  Gratulere til alle som er fornøyde.  Jeg (Trollveggen) har i de 2 siste sesongene karret til meg 33 poeng og akkurat beholt plassen.  Kan vel ikke si at det er mye givende.  Hadde vært mye mere morro om jeg har vært i nærheten mot topplagene.  Nok om det.  Neste sesong blir et siste forsøk på å være med.  Lykkes vi ikke bedre legges nok laget ned. 
At vi spilte Cup-finale i år er nok ikke noe bevis på at vi kan, nærere at vi hadde fryktelig flaks med trekkninga.  4 runder mot semi- lag, kvartfinale mot en nystartet lag.  I semi-finalen møtte vi Frøystad FK.  De "gamblet" vel med og ikke spille MOTS.  Vi spilte MOTS og vant 6-1.  I finalen tapte vi 2-0 mot Sjølies Fotballklubb, i en kamp vi skapte 1 (en) målsjanse.
Vi ønsker alle lykke til med sesongen som kommer, og HUSK spill veldig forsiktig mot meg  :)

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #94 on: December 26, 2013, 09:56:10 PM »
Daer det klart for nok en sesong!  Forrige sesong bletidenes tøffeste her i Norge og det er ingenting som tyder på at denneblirlettere. Det erimidlertid kommet en del endringer i spillet som kan få uante konsekvenser...

For min del spørsdet omdet om det ikke blir en sesong uten særlig ambisjoner. Fra sølv forrige sesong tror jeg ikke stallen ersterk nok til å konkurrere mot Brummington og Sjølies. Og når sjøliestrekker en ung la 11 pr4 og jeg trekker en la 4, 5 og 6 på mine3 første.... seriøst! Harspartdesiste4 trekkene til jeg får rapportene og gidder ikke trekke fleredrit spillere. Det går littpå spillegleden løs...

Lykke tilfolkens! Snakkes.

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #95 on: February 24, 2014, 05:32:20 PM »
Som svar til forrige post ble det 2 3/9/3 spillere ( måtte trekke de ekstra for 600k) og 2 3/7/3 spillere. Fornøyd med det, men de kom sent og er krevende å trene opp.

Sesongen til nå har vært en ren opptur og ble toppet med 0-3 seier mot Brummington halvveis. Måtte bruke mots da så det ble en seier med bismak, men dog... :) Eneste minus var et lite arbeidsuhell mot Sjølies ;) Er også fornøyd med at storscorern min fortsatt holder mål!
Hva serien gjelder så må jeg si at jeg er litt skuffet over sjølies og hadde forventet litt mer fra den kanten. Vålerenga syns jeg stadig overrasker med å sanke poeng. De har en tynn stall, men ser ut tilå få det til for det. SK Vard har også hatt en god sesong, mens det er tett blant lagene bak. Bunnstriden ser ut til å være avgjort.

Som premium-bruker er en av fordelene at man kan få en analyse av eget lag og motstander neste kamp. Skal ikke legge skjul på at dette er nyttig informasjon å ha og bruke, men en ting som slår meg blant lagene her er at veldig mange tilsynelatende ikke har noen plan med tanke på trening. Det gjelder ikke brummington, men de fleste andre i mer eller mindre grad. Jeg tror det er lurt å fokusere på å bli god på f.eks UZM eller UMM også bruke dette fremfor gode enkeltskills hos spillerne. Det gir hvertfall resultater for meg. Men det tar tid å bygge opp et lag og en må holde ut hele løpet...

Ser ut som det er serien som er tingen for meg denne sesongen, så får vi se i cupen når den starter :)

Lykke til videre folkens!

iviroger

• Professional team
  • **
    • View Profile
« Reply #96 on: February 24, 2014, 07:45:48 PM »
Hei Drahcir

Kan du forklare litt om hva du mener med treningene:
UZM eller UMM.
Jeg trener "bare" enkelt-skills som du sier.......... så jeg ble litt nyskjerrig nå. :-\

mvh
Roger
Trollveggen

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #97 on: February 24, 2014, 09:35:00 PM »
Hei Drahcir

Kan du forklare litt om hva du mener med treningene:
UZM eller UMM.
Jeg trener "bare" enkelt-skills som du sier.......... så jeg ble litt nyskjerrig nå. :-\

mvh
Roger
Trollveggen

UZM = uze zone marking
UMM = use man marking
UPM = use press more
USM = use stand-off more
UMR = use more roaming
USP = use stick to position

Det er de du kan trene som ditt eget lag bruker, så kan en også trene for å contre motstanderens.
For eksempel trener jeg forsvarere som er gode på UZM, de må da ha gode skills i acceleration, positioning og tackling, men trenger ikke like gode i marking, speed og decisions. Er ikke dermed sagt at de ikke trenger andre skills. For å være en god spiller må han ha gode overall skills også, samt for å contra motstanderens taktikk.
Min erfaring er at om jeg har spillere som er gode på UZM så gir det meg flere blå piler under marking i post-match summary som igjen gjør at laget spiller bedre, slipper inn færre mål etc. Får flere hjerter :)
Spillerne kan ha så gode skills de vil, men så lenge kombinasjonene ikke er rette, også mellom spillerne, så får de ikke ut potensialet.

Det jeg ser når jeg møter enkelte lag, som ditt f.eks., er at du har mange gode spillere med høy lvl, men de er ikke gode på en bestemt taktikk, om du skjønner.
En av mine beste spillere har UZM 74-80 og er lvl 60-65. Kunne sikkert vært bedre lvl om jeg ikke satset mest på taktikkene.

Hva mener dere andre som trener spillere?

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #98 on: March 05, 2014, 10:46:04 AM »
Ser du har vært ute og handlet deg en middelmådig tysker... blir interessant...

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #99 on: March 06, 2014, 11:32:33 AM »
Vurderte han der selv, men valgte til slutt å la være. Hadde jeg visst det var du som hadde høyeste bud, ville man kanskje strekt seg litt lenger ;)