Takk for ros, lordaust! Setter stor pris på det. Du har rett i at jeg har to tap sålangt i sesongen, men begge kom ikke mot deg. Dette har sålangt vært en nærmest fantastisk sesong, selvom et lite varsko skulle komme allerede i første kvalifiseringsrunde til årets IC. Nemlig min aller værste fiende denne sesongen; MOTS i mot. Dette er ikke ment som en sutretråd rettet mot dere. Dette er min dokumentasjon på hvor ting gikk galt (samt en huskeliste til meg selv over hvilke lag som ønsker meg vel
1. Unga Bunga fra Mozambique ble for sterke i vårt andre møte med IC, selvom det ender med 8-2 i avslutninger i vår favør. Samtidig har vi ballen hele 58%. Antakelig årets mest irriterende MOTS i mot.
2. Årets første MOTS i mot i serien kommer i 7. serierunde. Vard Haugesund skal redde skinnet etter en svak åpning, og det gjør de. Ingen mål og 0-0. Bortelaget marginalt bedre, med bla 51% ball.
3. Toppkamp mot Brummington. Kampen man gleder seg til i det terminlisten blir offentliggjort. Dessverre ble det lite å glede seg over. Vi taper hele 0-5 hjemme. Denne hadde vi kanskje tapt uansett, men det hadde vært moro å målt krefter på like premisser.
4. Ny toppkamp. Denne gang hjemme mot Kjappfotkameratene. Kampen endte 0-0, i en kamp bortelaget var klart best.
5. Tredje runde i cupen. FC Lyn Oslo bruker naturligvis MOTS. Kampen er jevn, og vi går videre på straffer.
6. Forrest Kickers borte i ligaen. Vinner forholdsvis greit 1-0 allikevel.
7. Den merkeligste MOTS i mot kommer i vår bortekamp mot Mandelskameratene. Et lag som jeg skal møte i kvarfinalen i cupen to dager senere, og som ikke har annet å spile for enn cupen. Klarer 1-1, men hjemmelaget er best. Cuprunden vinner vi 3-0.
8. Semifinale i cupen. Begge lag bruker MOTS. Vi vinner på straffer i en kamp deres keeper Arnason leverer 7 redninger på 16 skuddforsøk, og blir med det kampens store spiller.
9. The Devis hjemme i seriespillet. Vi må vinne for å holde liv i drømmen om gull. 9-3 i avslutninger. 4 av de på mål. 0-0. Bortelaget lite, eller ingenting å spille for.
10. Brummington borte i seriefinalen. Kun tullete teorier gjør at vi tar gull. Brummington har 1 kamp igjen og 1 mots igjen. Antakelig ender vi med 2 tap og 4. plass. Kanskje også 5. Surt.
11. Finale i cupen. Trollveggen har 1 mots igjen. Plassen i TL er sikret, og laget er i en finale for aller første gang. Her kommer MOTS nummer 11 i mot.
Dette må i det minste være i norgestoppen denne sesongen?
Sportslig hilsen,
Sjølies Fotballklubb.