Author Topic: Divisjonstråd: Liga A/Top Level  (Read 68004 times)

Kola

• Moderator
  • National Team
  • Norwegian/Global Mod
    • View Profile
    • Team ID
Divisjonstråd: Liga A/Top Level
« on: July 21, 2011, 10:49:33 AM »
Managerene i Eliteserien kan diskutere her.
Manager for: http://www.gokickoff.com/team_overviews.php
Norwegian C-1
Moderator for: Norway, Global Off Topic
Translator: Norway (Part 2 finished)

EST. season 3

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
Re: Divisjonstråd: Liga A/Top Level
« Reply #1 on: July 22, 2011, 09:08:39 AM »
Heisann!
Vi i kjappfotkameratene fikk en sterk seier mot Idapool på hjemmebane i forrige runde, men nå venter serieleder og favoritt Brummington på bortebane.  ::) Det blir nok en tøff kamp, men jeg håper vi skal kunne klare et poeng der og.

Har hatt en trøblete start på sesongen etter fjorårets seriemesterskap, og med får forsterkninger kan det se ut som en plass blant de 3-4 første er være målet. Hadde imidlertid vært fint å kapre 2.plassen  8)

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #2 on: July 24, 2011, 08:10:50 PM »
Hehe :p
Du må jo ikke si det! Her har jeg trodd at jeg faktisk klarte å holde deg til 0-1 også var det bare B-laget jeg møtte :p Jaja, greit resultat, men hadde vært fint å få med seg et poeng. Synd jeg trykte vekk "Match of the season"...  :)

Kola

• Moderator
  • National Team
  • Norwegian/Global Mod
    • View Profile
    • Team ID
« Reply #3 on: October 14, 2011, 11:33:08 AM »
Så hvem av dere to stikker av med bøtta neste sesong da? Eller blir det en overaskelse kansje? Hvem vet :P
Norwegian C-1

EST. season 3

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #4 on: October 24, 2011, 05:39:05 AM »
Blir nok ikke mange fasilitetene tror jeg :) Trenger spillere, rett og slett for å stille lag (nesten) og kommer til å bruke pengene på spillerkjøp. Har akkurat gjort mine første 3 kjøp:
- Cyrus Samuelson (1969807) En veldig god venstreback. Har også fra før en god venstreback, men vil nå kunne variere for å stoppe Ezio ;)
- Césaire Lévesque (1876897) En bra DMC som nok vil ta over plassen til tidligere faste Johannes, men nå har jeg og en backup :)
- Hormoz Ghanem (1991591) MR/AMR som trolig vil ta plassen til Sverre Wang. Sverre har gjort sakene sine bra, men når ikke helt opp. Vil dog være en god backup her.

Har brukt 1,5mill sålangt, men har ennå noen småkroner og rutte med. Tenker det er keeperplassen som må forsterkes neste.

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #5 on: October 27, 2011, 02:46:13 PM »
Blir nok ikke mange fasilitetene tror jeg :) Trenger spillere, rett og slett for å stille lag (nesten) og kommer til å bruke pengene på spillerkjøp. Har akkurat gjort mine første 3 kjøp:
- Cyrus Samuelson (1969807) En veldig god venstreback. Har også fra før en god venstreback, men vil nå kunne variere for å stoppe Ezio ;)
- Césaire Lévesque (1876897) En bra DMC som nok vil ta over plassen til tidligere faste Johannes, men nå har jeg og en backup :)
- Hormoz Ghanem (1991591) MR/AMR som trolig vil ta plassen til Sverre Wang. Sverre har gjort sakene sine bra, men når ikke helt opp. Vil dog være en god backup her.

Har brukt 1,5mill sålangt, men har ennå noen småkroner og rutte med. Tenker det er keeperplassen som må forsterkes neste.

Da var siste kjøp gjort her på en stund, nå skal det spares til nye fasiliteter, evt en ny spiller, men det skal bli en klassespiller av überste kvalitet. Fikk tilslag på 2 nye spillere, en finsk landslagskeeper som var sårt ønsket, Lenny Danielsson, og vil gå rett inn på laget, samt en høyreback, Harve Rye, som vil kjempe om plassen.

Er godt fornøyd med årets fangst selv om jeg selvfølgelig kunne ønsket at spillerne var både billigere og bedre,  men med ambisjoner om å kjempe internasjonalt ser jeg at bredden i stallen har vært noe liten.

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #6 on: November 03, 2011, 07:01:46 PM »
Etter en overbevisende 4-0 seier i forrige seriekamp står vi med full pott på årets tre første kamper og troner øverst på tabellen. Dette er vi godt fornøyd med og håper den gode trenden vil fortsette! Noe skuffende er derimot selve spillet i kampene hvor vi må gjøre noen grep skal dette holde helt inn.

Årets skuffelse i Top Level sesong 4 er nok kanskje fjorårets mester, Brummington, som "kun" står med 5 poeng på de første 3 kampene og bare klarte, tross spillemessig dominans, 0-0 i sist kamp mot Stryn Forrest. Ikke vet jeg hva som foregår i Brummernes leir, men kanskje deres manager kan belyse situasjonen nærmere?

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #7 on: November 25, 2011, 04:42:39 PM »
Godt fornøyd med sesongenstarten, tross klare tap mot antatt bedre lag. Sliter fortsatt med helt å forstå hva jeg gjør rett/galt, og har valgt å gi den samme troppen som i fjor tilitt (pluss/minus). Topp 6 er målet nå, og det er bra ettersom vi ble etablert ett lite stykke ut i forrige sesong.

Moro å se et par, tre mann på U- landslaget også. Viser at det gror godt i junioravdelingen.

tommen.
Manager of Sjølies Fotballklubb (Norway)
League Winner season 18, 29, 30, 31 and 32. 
Cup Winners season 4, 9, 13, 15, 16, 18, 20, 23 & 28.
30 wins in TL season 18 Norway.
The WORLDS second richest club

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #8 on: November 26, 2011, 07:52:31 PM »
Nå er det snart duket for en av Top Levels mest interessante kamper! Et oppgjør som nærmest må sies å regnes som en klassiker i norsk fotball. Det blir spennende å se hvem som stikker av med seieren.
Kjappfotkameratene har på sin side et par poeng å gå på før kveldens kamp og vil ikke havne så langt etter skulle de tape. Skulle derimot Brummington gå på sitt første tap på noen og førti kamper kan det bety at serien er kjørt allerede i runde 10. Men vi velger å gå ydmykt ut og spå seier til Brummington i denne kampen, både fordi de på papiret er sterkere og også pga hjemmebanefordel.
Lykke til!

Angående internasjonal cup så var det veldig!!! kjipt å ryke ut i siste kvalikkamp. Et lag vi skulle slått og som vi var bedre enn, men det ble desverre tap 1-2 etter ekstraomganger. Surt!

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #9 on: December 03, 2011, 10:05:26 PM »

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #10 on: December 04, 2011, 05:19:36 PM »
Seier mot Idapool gjør at Sjølies Fotballklubb ligger som nummer 4. i TL. Meget, meget artig :) 19-1 i shots sier vel det meste.

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #11 on: December 04, 2011, 09:11:54 PM »
NOE skjedde i både Lordausts og min kamp. Hva er ikke helt godt å vite. Helt greit at ting ikke går helt veien bestandig, bare merkelig hvordan ballen kan rulle noen ganger. Og veldig irriterende! :p Nå kan man vel påstå at det var hell i uhell at også kjære Brummington gikk på et merkelig uavgjort resultat, ingen endring blant nr 2 og 3 på tabellen. Derimot raser Vålerenga fra på toppen og leder nå med 3 poeng, eller et tap... i neste kamp hvor de skal møte selveste meg selv på Kjappfotkameratenes hjemmebane. Dette blir en spennende kamp og vi satser på å innta tabelltoppen!

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #12 on: December 08, 2011, 09:42:15 AM »
 :P :P :P SERIELEDER  :P :P :P

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #13 on: December 11, 2011, 07:30:56 AM »
Sjølie melder seg absoultt på med slike siffre. 7-0... tror aldri jeg har vært oppe i så mye noen gang. Men det er litt rart hvordan en noen gang bare scorer 1 eller 2 mål når en totalt dominerer kampene.

Litt morsomt er det også at Prawet Thonginn har lik rating med sine 13 kamper, 2 assist og 3 mom som Ezio Armonni med sine 8 scoringer, 7 assists og 6 mom. Man begynner å lure på hva som gir god rating, skjønt er forsåvidt enig at f.eks. forsvarsspillere og keepere bør ha mulighet til å få god rating selv om de ikke scorer mye mål...

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #14 on: December 16, 2011, 12:31:27 PM »
Da er vi halvveis, og stillingen er følgende:

1    Kjappfotkame..    15    12    3    0    28    1    +27    39
2    Valerenga Os..    15    13    0    2    25    5    +20    39
3    Brummington    15    11    4    0    29    2    +27    37
4    Sjølies Fotb..    15    11    1    3    35    5    +30    34
5    FK Mandalska..    15    8    5    2    21    8    +13    29
6    Kollen Maste..    15    8    2    5    19    7    +12    26
7    Idapool    15    5    6    4    8    10    -2    21

Det er ikke tvil om at det blir en spennende andre halvdel. Selv har jeg 3 tap i år, mot de tre beste lagene. Slik jeg ser det har vi ingen som helst mulighet på medalje, ettersom vi tapte alle de kampene fortjent. Er allikevel godt fornøyd med tingenes tilstand ettersom klubben kun har eksistert i en sesong. 1 spiller på landslaget, samt 4 i U21- troppen viser at det er talent i spillergruppa. Vi gleder oss til fortsettelsen!

Charlie249

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #15 on: December 19, 2011, 05:30:59 PM »
Kjekt å se at er flere enn par lag som kjemper i toppen da. Lykke til alle sammen siste halvdel. 
Blir artig se hvem som holder best ut hele sesongen.   :)

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #16 on: December 23, 2011, 12:38:01 PM »
JEG holder ut hele sesongen!  :)

Etter uavgjort mellom Vålerenga og Brummington har jeg 2 poeng til nr 2 og 4 til nr 3. Regner med det blir en tøff kamp mot Brummington, men har hjemmefordel. Så gjelder det bare å gruse Vålerenga som sist så skal resten være bankers! (litt høy på pæra, vet det :))

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #17 on: January 05, 2012, 08:05:00 AM »
1-0 mot Dombs orient er ikke akkurat noe å bli skremt over... men seier er seier :)

Skal ikke se bort fra at det tapes noen poeng i løpet av de 9 kampene som er igjen. Har Sjølies og Valerenga borte og Brummington hjemme. Blir 3 tøffe oppgjør... :)

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #18 on: January 26, 2012, 09:17:57 AM »
Strålende 0-6 seier overOksfjord i gårdagens kamp og Fridtjof Gulbrandsen har tatt igjen Brummingtons Fantastiske spiller Ezio Armonni. Begge står nå me 18 mål på 27 kamper.

Det er 3 runder igjen av serien nå og vi møter Vålerengatil dyst i lørdagens kamp. En kamp vi trolig må vinne for å holde Brummington bak. Uavgjort ville være perfekt for godeste Lordaust.

Lykke til allesammen!

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #19 on: January 29, 2012, 04:51:23 PM »
Hmm... Det var ikke helt etter planen nei. All honør til Vålerenga denne gang. Regner med gullet glapp der, får komme sterkere tilbake neste sesong  8)

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #20 on: February 04, 2012, 12:23:33 PM »
Lykke til i siste runde, folkens - og gratulerer med kommende medaljer! Noen som vet når neste sesong sparkes i gang?

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #21 on: February 04, 2012, 04:13:08 PM »
Uavgjort for enhver pris, var det det du sa? :)

Lykke til folkens, måtte de beste tape ;)

Charlie249

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #22 on: February 06, 2012, 04:12:15 PM »
Gratulerer med Ligaseier lordaust.  8)

Jansen

• National Team
    • View Profile
« Reply #23 on: February 06, 2012, 11:04:02 PM »
gratulerer for Brummington som har vunnet titlen og for Sjølies Fotballklubb som har vunnet en annen titlen. ser dere neste sesongen  8)

Kola

• Moderator
  • National Team
  • Norwegian/Global Mod
    • View Profile
    • Team ID
« Reply #24 on: February 26, 2012, 03:32:32 PM »
Da var vi igang, og første serierunde skal spilles mot Kjappfotkameratene. grugleder meg..
Norwegian C-1

EST. season 3