Author Topic: Pjattetråden  (Read 66532 times)

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
Re: Pjattetråden
« Reply #75 on: October 16, 2011, 06:25:37 PM »
Har et dilemma, eller man kan kanskje kalle det et luksusproblem. Etter 2.plass i serien og cupfinaleseier har jeg en del penger til overs og lurer fælt på hva jeg skal gjøre med de. Jeg kan gjøre ALT, men samtidig ikke mer enn litt alt... Trenger nye spillere, men hadde jo vært kjekt med bedre fasiliteter på sikt. Hmm... Tror kanskje det blir en spiller eller 2, men er litt redd for at de er ekstra dyre nå som serien starter og flere lag har bra med penger.

Men jeg har et lite eksperiment på gang som dersom det går vil gi meg noe bra, dersom ikke ingenting tapt. Skal fortelle om det når tiden er inne ;)

Kola

• Moderator
  • National Team
  • Norwegian/Global Mod
    • View Profile
    • Team ID
« Reply #76 on: October 16, 2011, 06:30:49 PM »

Men jeg har et lite eksperiment på gang som dersom det går vil gi meg noe bra, dersom ikke ingenting tapt. Skal fortelle om det når tiden er inne ;)

Gi meg alle pengene slik at Norge iallefall et storlag på sikt?? :D

Neida... :P
Manager for: http://www.gokickoff.com/team_overviews.php
Norwegian C-1
Moderator for: Norway, Global Off Topic
Translator: Norway (Part 2 finished)

EST. season 3

BLUE COMMAND

• National Team
    • View Profile
« Reply #77 on: October 23, 2011, 05:12:40 PM »
Hi. I am national selector U-21 of Bosnia and Herzegovina. If you have some good player U-21 and he is from BIH you just sent me name of your club on private message. My club is FC BC and I am BLUE COMMAND(4580).thank you

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #78 on: November 03, 2011, 07:04:31 PM »
Vi er videre til kvalifiseringsfinale i den internasjonale cupen etter en hard kamp vi tilslutt vant 2-1 på straffer. Neste kamp er mot et sterkt lag fra Spania. Håper på avansement også her slik at jeg kan delta i gruppespillet som er målet.

Charlie249

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #79 on: November 06, 2011, 01:29:20 AM »
Ikke rart at folk slutter spille GKO, dette er jo bare tull og tøys. Match ID : 2052252 alle hans på 75 % form.
Greit nok er et rimelig ferskt spill, men noe må man da kunne forlange av fornuft. Dette er bare tøysete.
Kommer ikke til å anbefale spillet til noen før man får mer orden på simulatoren, totalt bortkastet tid slik er nå.

iviroger

• Professional team
  • **
    • View Profile
« Reply #80 on: November 06, 2011, 08:42:13 AM »
Ikke rart at folk slutter spille GKO, dette er jo bare tull og tøys. Match ID : 2052252 alle hans på 75 % form.
Greit nok er et rimelig ferskt spill, men noe må man da kunne forlange av fornuft. Dette er bare tøysete.
Kommer ikke til å anbefale spillet til noen før man får mer orden på simulatoren, totalt bortkastet tid slik er nå.

Er også meget skuffet over siste kamp.  Vant bl.a. skuddstatistikken 11-2, men tapte kampen 1-2.  Kan også nevne at motstanderen var et managerløst lag.

Remudi

• Professional team
  • **
    • View Profile
« Reply #81 on: November 10, 2011, 09:52:25 AM »
Synes spillet har blitt bra for meg. Det eneste jeg synes er dumt er at i divisjon C-9 er det bare jeg som er aktiv. Ser ut til at de andre lagene er komputer lag. For på de andre lagene står det. Manager: none. Nickname: none. Betyr det at de blir styrt av en komputer? Er det riktig er det litt dumt synes jeg.

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #82 on: November 10, 2011, 10:59:59 AM »
Det er nok riktig som du sier desverre... Har vært diskutert opp i mente og jeg tror de fleste er enige om at aktive managere burde pushes opp i systemet slik at en får samlet alle på toppen. Det positive er jo at du burde klare opprykk denne sesongen da  8) Er fler aktive lengre opp, men selv i Top Level har vi mange datalag...

Personlig så er jeg forsåvidt fornøyd med spillet, men det har absolutt utviklingspotensiale. Tror det blir bedre og bedre :)

iviroger

• Professional team
  • **
    • View Profile
« Reply #83 on: November 13, 2011, 01:41:36 PM »
Det går veldig mye "opp og ned" med kampene mine selv om det spilles mot data-styrte lag.  Så mitt spørsmål er ?  Bruker dere 2 lag, altså 22 spillere som spiller hver sine kamper ?  Har en følelse av at kondisjon har mye og si..........
Min andre tanke er at mine keepere er alt for svake.

Noen som har ideer ???

Remudi

• Professional team
  • **
    • View Profile
« Reply #84 on: November 14, 2011, 02:20:14 PM »
Har en fast 11 er jeg kjører inn nå. Vet ikke hvor lurt det er. Men de får spilletid til de blir skadet eller suspendert.Så kansje stallen min er for full nå. Men prøver og lære hele tiden. Kom inn sist sesong.

Kola

• Moderator
  • National Team
  • Norwegian/Global Mod
    • View Profile
    • Team ID
« Reply #85 on: November 25, 2011, 07:02:00 PM »
Hva skjer her da? Har ikke hatt så mye tid nå, skole vett, men ser ut som jeg har startet ok. Vi får se hva sesongen bringer
Norwegian C-1

EST. season 3

Charlie249

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #86 on: December 01, 2011, 10:04:11 PM »
 ;D

http://www.gokickoff.com/team_match_detail.php?match_id=2052308

Det var da veldig til hjerter og blå piler plutselig.  Kan ikke si jeg helt forstått alt her enda, prøvde meg med helt nytt taktisk opplegg.
Skal sies at motstander vel ikke er av det beste slaget, og med forsvarer i mål blir det vel fort rare tall.
Forstår ikke helt hvorfor det ikke er noe bra på creative freedom bl.a.  Brukte her "more expressive".   
Noen som kan gi tips om hvordan "lese" kamprapporten ?

Charlie249

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #87 on: December 03, 2011, 01:57:22 PM »
Takk så mye lordaust, for en oversiktlig og grundig oversikt/analyse og taktiske innspill.   :)

Vil videre prøve holde samme taktiske valg og se hva som forandrer seg og prøve se hvorfor.
Justerer litt på creative freedom nå, ellers beholder jeg samme valg.
Er jo klar over at møter nye motstandere i neste kamper, og at samme taktikk ikke passer i forhold til forskjellige lag, men når noe var sapass bra denne gangen, så bør vel noe passe bra "uansett" ? Tenker på at du sier helst bør se på hva spillere jeg har og mindre på motstanderens lag.   :-\

Fikk forresten på plass en erstatter i dag for min gamle forsvarer som pensjonerer seg etter denne sesongen.
Syns begynner få "satt" et ok lag nå, men har jeg for lav snittalder på laget ? Er det fordel med 2-3 30 år+ for få inn rutine, eller betyr ikke dette så mye ?

Ser fremdeles til min frustrasjon at lag med spillere på 75 i "condition" greier prestere bedre enn jeg syns burde være mulig.
Dette er jo stort sett managerløse lag, og disse vil en jo ha vekk ? Slik som det er nå greier de lage trøbbel for managerstyrte lag som prøver satse litt, og da kan man fort miste motet når slike lag gjør det "for bra".

Kola

• Moderator
  • National Team
  • Norwegian/Global Mod
    • View Profile
    • Team ID
« Reply #88 on: December 23, 2011, 11:12:00 AM »
God jul da alle sammen :)
Går inn i julestrida jeg med 2. plass:)
Norwegian C-1

EST. season 3

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #89 on: December 23, 2011, 12:11:03 PM »
Jepp! God Jul allesammen! Tar "ferie" som leder av Top Level og akter å fortsette med det utpå nyåret for alle som lurer  :)

Ha ei fin julefeiring!  8)

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #90 on: December 23, 2011, 12:47:41 PM »
Lurer egentlig litt på hva andre tenker og holder på med her inne for tiden. Noen som har lyst å røpe sin strategi? :)

Personlig så vil jeg selvsagt vinne det som vinnes kan, serien og cupen. Er gode penger der. Disse skal brukes til å utvide fasilitetene og da primært ungdomsakademi og treningsfasiliteter. Det er desverre lite å hente på å utvide ting som bar og hotell og jeg har gjort en feil i å utvide noen ting for mye, som f.eks. stadion som jeg nettopp har redusert med 2000 seter...  :(

Laget er bra, føler jeg. Kunne trengt en backup på venstre kant og en ny spiss, men Fridtjof scorer jevnt og trutt på topp så da skal man ikke klage :)

Har noen gode prospekter jeg driver å trener og har i den forbindelse ansatt en ny (dyr!) trener. Litt uheldig med trenerferdighetene ift hvilke spillere jeg har, men dog brukende. Har en 3/6/5 og en 2/7/5 (og en 2/6/4) som hotteste prospekter og trener opp de viktigste ferdighetene i dems posisjoner til 15 i første omgang.
Appropo trening, kunne vært interessant å høre hva dere andre har slags progresjon på spillerne deres? Jeg har 0,18 som beste på dagstreningene og 0,4 fra kamp.

Remudi

• Professional team
  • **
    • View Profile
« Reply #91 on: December 23, 2011, 01:01:04 PM »
Ja ønsker dere alle sammen en GOD JUL. Vi tar juleferie på toppen av C-9 med 14 poeng ledelse, den ledelsen håper vi og øke jevnt og trutt utover sesongen.

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #92 on: December 23, 2011, 09:33:05 PM »
En riktig god jul ønskes også fra Sjølies Fotballklubb!

Planen for oss er naturligvis å følge etter "de store". Vi ligger et par sesonger bak, og jeg tror det blir tydligere for hver sesong som går. Antakelig vil også spillet utvikle seg noe etterhvert, slik at det skal være mulig å ta igjen "de som begynte først". Ser vi har mange forbedringsposter, men økonomien strekker dessverre ikke til.. enda.
Manager of Sjølies Fotballklubb (Norway)
League Winner season 18, 29, 30, 31 and 32. 
Cup Winners season 4, 9, 13, 15, 16, 18, 20, 23 & 28.
30 wins in TL season 18 Norway.
The WORLDS second richest club

iviroger

• Professional team
  • **
    • View Profile
« Reply #93 on: December 25, 2011, 10:34:24 AM »
Har etterhvert fått 4 skadde spiller, og siden de har rundt 30 dagers skade vil det si 8 kamper borte.
Er dere andre utsatt for mye skader ????

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #94 on: December 26, 2011, 10:09:20 AM »
Har vel tilgode å få skader denne sesongen. Forrige sesong hadde jeg et par stykker som gikk drøye to uker å lege. Har ikke investert i noe legeteam el.
Manager of Sjølies Fotballklubb (Norway)
League Winner season 18, 29, 30, 31 and 32. 
Cup Winners season 4, 9, 13, 15, 16, 18, 20, 23 & 28.
30 wins in TL season 18 Norway.
The WORLDS second richest club

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #95 on: December 28, 2011, 07:56:46 AM »
Det var et veldig kjedelig tap. Skal sies at Vålerenga brukte MOTS (det vet vel du alt om Lordaust? ;) ), men det er også en del av gamet så skal ikke klage på den :) Lurte lenge på selv om jeg skulle bruke en, men som da jeg ble slått ut av internasjonale cupen kommer jeg også til å angre denne gang. Surt, for det kan fort bli en del penger tapt, men serien... DEN ER MIN!  :P

iviroger

• Professional team
  • **
    • View Profile
« Reply #96 on: December 28, 2011, 10:13:45 PM »
Da kom SKADE nr. 5,,,,,, >:(  Kan det være at jeg har en innstilling som tilsier skader ?

C.Ronaldo7

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #97 on: January 02, 2012, 02:52:23 PM »
Ønsker alle her på Gokickoff et riktig godt nyttår 2012.

Remudi

• Professional team
  • **
    • View Profile
« Reply #98 on: January 02, 2012, 03:19:16 PM »
Litt forsinket ønsker jeg alle her på gokickoff et riktig godt nyttår 2012.

C.Ronaldo7

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #99 on: February 14, 2012, 10:53:36 AM »
Vet ikke om det er riktig plass. Men lurer på om noen vet når neste sesong sparkes igang her på Gokickoff?