Author Topic: Divisjonstråd: Liga A/Top Level  (Read 30691 times)

EmThe

• Youth team
  • *
    • View Profile
Re: Divisjonstråd: Liga A/Top Level
« Reply #225 on: April 05, 2017, 10:25:49 PM »
Må si at det er en imponerende gjennomgang av lordaust som har sett på kampoppsettet for å rangere de 4 første plassene. Og kanskje enda mer imponerende gjennomgang av tommen, som har sett igjennom alle lagene i divisjonen, moro å lese!

De 4 øverste plassene er jo bankers, det er bare innbyrdes plassering som er noe spennende der (og vanskelig å spå). Tipper resultatet blir som følger:

1. Sjølies Fotballklubb
2. Valerenga Oslo
3. Brummington
4. Kjappfotkameratene

Av røkla som er igjen, så er det The Devils (5.) og Hasle-Løren IL (6.) som er de klart beste.

Restene av lagene er litt som lordaust spådde for de fire øverste plassene, form og hvem som møter hvem som avgjør plasseringene. Nedre Eiker, Sony Zagrew og Trollveggen berger alle 3 plassen, mens den siste plassen for å overleve står mellom Tromsø IL og colondavid. Resten tror jeg nok rykker ned igjen.

Det er vanskelig å spå resultatet, men for egen del er jeg rimelig sikker på at jeg ikke klarer å overleve en sesong til. Forrige sesong gikk langt bedre enn forventet med en 7. plass, den plasseringen gjentar seg garantert ikke.  Lykke til alle sammen!
Rex FC (Norway)

lordaust

• Legendary Team
  • Hi
    • View Profile
« Reply #226 on: August 10, 2017, 11:34:59 AM »
Ja, ny sesong på trappene. Hva tror vi om utfallet denne sesongen da folkens?

Jansen

• National Team
    • View Profile
« Reply #227 on: August 10, 2017, 02:43:25 PM »
1. Sjølies Fotballklubb
2. Kjappfotkameratene
3. Valerenga Oslo
4. Brummington

lordaust

• Legendary Team
  • Hi
    • View Profile
« Reply #228 on: August 11, 2017, 06:09:46 PM »
FK Mandalskameratene
One pickup during the summer, of no real significance. An the whole a decent squad, with no real stars. I fear for their gk situation however. Mid table seems to be probably.

Kjappfotkameratene
No pickups this summer. Well rounded squad of course. Very strong defensive lineup. Decent midfield and very strong goalscorer. Probably last season of Simon Sumner. Fantastic fixturelist. May actually win back-to-back.

Frøystad FK
One very good pickup during summer. Weak goalkeeper, and secod central defender. However now they can put a good midfield and two strong strikers with Jepson. Interesting to see if he will be put on the wing or as a top man. Top 5 guaranteed I think.

Valerenga Oslo
Picked up a few strong youngsters in the summer and sold Langerud somewhat cheap. Peck as a GK proves that the team has been turned into a farm-team. Defensively (disregarding a horrific GK) they have a impressively strong central players, but somewhat weaker wingbacks now. Solid midfielders, again strongest in the middle of the field. Incredible strikers. Going to get the third place for sure.

Løvenstad FK
No pickups during summer.  Will now be punished for the aging purchases couple of seasons ago. And its honestly not looking good this season. Weak or no future defensive lineup, second grad midfield and combined have a century of experience between them. Weak strikers. Relegation seems impossible to avoid.

The Devils
No pickups during the summer. Looking above average defensively, Midfield needs Kostik and Hammad to shine. Decent strikers with high versatility.  Have to be a bit worried about average age tho. Top 10 for sure.

Trollveggen
No pickups during summer. The squad isnt among the strongest, but its kinda even. Weakest defensively, while the midfield are going to count on their wingers. Unsure who is going to score the goals. Will survive the season I think, but its going to be close.

Sjølies Fotballklubb
No player pickups during the summer. Good Goalkeeper ofc and strong defense. Needs to play quite a few of the talents tho. Good rounded midfield and godlike striker. Going to fight for the top position.

Sony Zagrew
No new players this summer. Good and rounded defense, with a decent goalkeeper. Midfield also looks ok, but the Langerud Hafner duo needs to execute their chances. Top 10 for sure, might threaten top 5.

Hottentott
No summer pickups. Can get a decent defense up and running and quite a few players to choose from. Not as many midfielders and somewhat probematic to find the right combination of players to put on the field. But they have way too many similar strikers. Might go for a 4-3-3 this season. Can contest top 10.

Celtina FC
No summer pickups. Still collecting goalkeepers with one strong one. Has found a decent defense now with lots of options.  Midfield also looks ok, young squad as well. Engen and Stabæk are well rounded talents. Also good cover in the striker department. Will definitely survive relegation and probably top 10 as well.

FC Lyn Oslo
Two nice summer pickups. Looks good defensively, even if the age might be worrying. No wingers in the team, and too weak midfield to win the possession I think. Many strikers, and Javurek and Nazarian seems to natural choices. May contest top 10.

Fana
Arent buying or selling players at all. Have a lot of players, but this will not be their season. Bad defense, decent midfield and bad strikers at the moment. Will relegate.

Hasle-Løren IL
One insignificant pickup during summer. Decent goalkeeper with a stronger defense. Midfield a bit weaker, but they have a few talents. Three good strikers which looks promising for the future. Looking for a forth or fifth place this season probably.

Rex FC
No summer pickups. Decent plus goalkeeper. Above average defense. Solid midfield also and two good strikers. Looks promising with the plager age in the equation. Looks strongest of the second tier teams.

Brummington
One insignificant pickup during the summer. Good goalkeeper. Weak defense, especially in the center. Midfield looks strong tho, might be the best in the league at the moment and one good striker. Top 4-5 this season looks probable.

So the prediction will be...

lordaust

• Legendary Team
  • Hi
    • View Profile
« Reply #229 on: August 11, 2017, 06:25:49 PM »
1. Sjølies Fotballklub
2. Kjappfotkameratene
3. Valerenga Oslo
4. Brummington
5. Frøystad
6. Celtina FC
7. The Devils
8. Hasle-Løren IL
9. Rex FC
10. Sony Zagreb
11. FK Mandalskameratene
12. Hottentott
13. FC Lyn Oslo
14. Trollveggen
15. Løvenstad FK
16. Fana

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #230 on: August 13, 2017, 10:14:58 PM »
Herlige med tabelltips. Legger ut mine betrakninger i løpet av tirsdagen. Må få med meg alle overganger og forhandlinger av nye kontrakter, før jeg tør gi dere mine tips ;)
Manager of Sjølies Fotballklubb (Norway)
League Winner season 18
Cup Winners season 4, 9, 13, 15, 16, 18 & 20..
30 wins in TL season 18 Norway.

Løvenstad

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #231 on: August 14, 2017, 07:42:08 PM »
Skal nok ikke være helt uenig ilordaust`s tips i plasseringsmessig, et tips i forrige sesong gjorde jeg til skamme noe skikkelig, har da igjen å prøve å gjøre det samme iår, men har ikke noe tro på det, skulle vært morsomt å vite hva han skriver om meg, synd det blir skrevet engelsk her inne på det norske forumet, da jeg ikke kan det. Lykke til alle sammen, håper den beste vinner og (de dårligst går ned) LOL

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #232 on: August 15, 2017, 10:41:26 PM »
1. Sjølies Fotballklubb: I år skal jeg være såpass breial, at jeg tipper eget lag helt på topp. Fallhøyden er enorm, men laget er nok det beste av samtlige på papiret. Har profiler i keeper Kristoffersen, stopper Gran og spissen Polzin, samt en god stamme og bredde rundt disse. Klubben er kjent for kun å utvikle unge spillere, og bærer preg av dette. Tar ofte for store sjanser med de unge spillerene, slik at gode resultater trues. Gjøres samme feil denne sesongen, som forrige, vil det bli vanskelig å ta gull.

2. Kjappfotkameratene: Tok sitt 4 gull forrige sesong, hvor de vant 28 kamper og spilte 2 uavgjort. En helt fantastisk prestasjon av et jevnt, godt Kjappfotkameratene. Troppen har drøssevis med erfaring, men i samme moment begynner den naturligvis å få en vel høy gjennomsnittalder. Den populære vingen Gilroy har forlatt skuten og flere av de eldste er til salgs for en relativt rimelig sum. Stallen vil på sikt bli en del tynnere, og da holder det akkurat ikke til gull to år på rad.

3. Valerenga Oslo: Endte på en forventet 3.plass i fjor, og mye tyder på at det blir samme plassering i år, om trenden med utlån/utvikle spillere fortsetter. Velger vår asiatiske venn å satse, så er laget mer enn godt nok til å kjempe helt i toppen. Stallen er relativt liten, men oser av kvalitet på de aller fleste plasser. Mangler keeper og kanter til å være en tittelutfordrer. Flere av de rutinerte spillerne er til salgs, og stallen kan fort bli enda tynnere. Har dog penger på bok til forsterkninger.

4.Brummington: For aller første gang (på lang, lang tid) er ikke Brummington med i WCC, det gjeveste selskap internasjonalt. 4.plassen i fjor holdt ikke, all den tid Frøystad stakk av med cupgullet. Har 19 sesonger i øverste divisjon, noe som har resultert i hele 17 medaljer i ligaen. En helt utrolig prestasjon! Dessverre for Brummington, så fulgte ikke dyktige Lordaust med i timen, og laget ble gammelt og noe utdatert. Revolusjonen er i gang, men med mange urutinerte spillere på banen samtidig, varierer resultatene. Har hentet et par spillere på Free Transfer i sommer, men har fortsatt en ujevn stall. Offensitvt er laget muligens best i ligaen, men forsvaret vil skape hodebry for et medaljejagene Brummington.

5. Frøystad: Vant cupen for andre gang forrige sesong, noe som betyr en god mulighet for spill i WCC denne sesongen. Vant også sin avdeling i B-divisjonen relativt lett. Er at av lagene som virkelig begynner å ta form, og kan fort være med å kjempe om medalje i år. Satser først og fremst på kjøp og salg av ferdige produkt, og har fått inn ny spiss i Jepson før denne sesongen. Sterk på midten, men mangler kvalitet i det bakre ledd. Kommer til å ta poeng fra alle.  Ble nummer 11 i TL for to sesonger siden, og vil være langt sterkere denne gangen.

6. Celtina: Spennende klubb, som utvikler spillere fra tidlig alder. Stallen er relativt jevn, uten de helt store profilene. Mange unge spillere, som definitivt vil variere i prestasjonene. Det meste ligger til rette for at dette er en klubb som kan blande seg inn på øvre halvdel av tabellen de neste sesonger.

7. The Devils: Endte som nummer 5 forrige sesong, etter å lenge ha hatt heng på topp 4- lagene. Også en manager som satser på kjøp og salg av ferdige produkter, men som ikke har handlet på en god stund. Stallen er god, men er noe ujevn og mangler bredde. Spiller sjelden eller aldri treningskamper og har dårlige fasiliteter, så utsiktene som et topp lag på lang sikt er relativt dårlige. Klarer en sesong til på øvre halvdel, men det kan være pilen peker andre veien om litt.

8. Hasle/Løren: Ble nummer 6 i fjor, og har nå 3 sesonger på rad blant topp 6. Meget spennende klubb, som stadig er i positiv utvikling. Har solgt et par av sine faste menn, så stallen er ikke spesielt stor mtp a-spillere. Kommer dog enda bedre spillere opp, slik at dette laget blir å regne med fremover. Aktiv manager, som vil fortsette å prege TL i lang tid. Mangler litt power i enkelte lagdeler, for å nå enda ett hakk opp på tabellen.

9. Rex: TL´s nyeste klubb har allerede The Best i både stadion og ungomsakademi. Meget, meget imponerende. Klarte en solid 10.plass i fjor, og laget blir bare bedre og bedre. Jeg mener personlig dette er TL´s mest spennende klubb om dagen, og de kan fort ta poeng fra hvem- som- helst allerede denne sesongen. Har et par hull i stallen, som gjør at de kun hopper én plass opp på tabellen.

10. FK Mandalskameratene: Den gamle storheten har brukt 4 sesonger i B-land for å rykke opp. Ikke av de mest aktive managerene, men har erfaring som kan bli viktig i kampen for å holde plassen denne sesongen. Stallen er brukbar, men uten de helt store stjernene. Spissen Normansson er den største stjernen, med en verdi på 892,400. Sentrallinjen er mer enn god nok for å være rundt midten av tabellen, men backer og kanter kan oppgraderes. Lemmi eneste kjøp før sesongstart. Har midler til å forsterke ytterligere. 

11. Sony Zagrew: Har to åttende plasser på rad, og kan fort havne rundt samme plass denne sesongen også. Drives relativt godt, med fokus på egenproduserte spillere. Gode fasiliteter og kan på sikt bli ett lag i toppen. Kjenner lite til manageren, og dette kan fort være et farmer/hobby- lag, som ikke legges stort vekt på.

12. Trollveggen: Kommer definitvt til å kjempe på nedre halvdel denne sesongen, etter en alright 9.plass forrige sesong. Manageren ser ut til å være mindre aktiv enn tidligere, og laget preges av dette. Har ikke kjøpe spillere på nærmest ett år, og stallen begynner å bli for dårlig i det gjeveste selskap. Er redd  Trollveggen rykker ned etter 5 sesonger på øverste nivå. Kommer for mange spennende klubber bak, som driver mye bedre.

13. Løvenstad  FK: Motbeviste mine dystre spådommer forrige sesong, og endte på en meget sterk 7.plass. Tar av meg både hatt og undertøy om manageren klarer den samme bragden denne sesongen, for stallen til Geir Moseby begynner å synge på det aller siste verset. Heldigvis for klubbens del, har manageren nå begynt å tenke langsiktig, og flere spennende talenter er hentet inn. Med salg av Fredheim, kan stallen og fasiliteter forsterkes ytterligere. Blir altfor lett denne sesongen, men kommer sterkere tilbake ved neste anledning. Stort pluss for svært aktiv manager.

14. FC Lyn: Har hentet et par gode spillere i Nazarian og Sindhom denne sommeren. Disse to signeringene er dessverre ikke nok til å ta nok poeng, i en ellers relativt grå stall. Har endt rundt bunnen av tabellen i tidligere forsøk i TL, og det kan fort bli samme plassering denne gangen. Forhåpentligvis fortsetter manageren utviklingen av klubben, slik at de stiller bedre rustet ved neste forsøk på øverste nivå.

15. Hottentott: Heisa-lag, som rykker opp og ned stort sett hvert år. Har relativt gode fasiliteter, men utover dette er det lite nytt å melde om dette laget. Beholder tradisjonen – dette blir nedrykk!

16. Fana: Dette laget kommer til å slippe inn en drøss med mål, samtidig som det ikke blir mange scoringer for. Dårlig kombinasjon, som gjør at Fana garantert ender helt sist på tabellen. Blir nok også lenge til neste gang laget er i TL, for dette laget hadde garantert ikke vært topp 2 i noen av årets B-avdelinger.
« Last Edit: August 16, 2017, 06:54:37 PM by tommen »
League Winner season 18

Løvenstad

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #233 on: September 05, 2017, 06:18:12 AM »
Ok, etter 6 serieomganger så leder Tommen 4 - 2 i tippingen, blir nok mye forandringer ennå

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #234 on: September 05, 2017, 09:58:51 PM »
Garantert.

..men viktig at de øverste lagene ikke bytter plass  :)
League Winner season 18

lordaust

• Legendary Team
  • Hi
    • View Profile
« Reply #235 on: October 03, 2017, 02:09:58 PM »
Personlig synes jeg ikke det er så viktig. :D

lordaust

• Legendary Team
  • Hi
    • View Profile
« Reply #236 on: November 20, 2017, 09:40:19 AM »
FC Løvenstad ser ut til å kunne unngå nedrykk også denne sesongen. Det er årets bragd om det blir virkelighet! :)

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #237 on: November 22, 2017, 01:00:21 PM »
Veldig sterkt av Løvenstad. Har tippet laget på nedrykk hver sesong de siste årene nå, men mr. Moseby gjør stadig tipsene mine til skamme.

Det begynner å bli endel aktive managere på GKO nå. Kunne det vært interesse av en norsk gruppe på FB, feks?

Hvis så er tilfelle, lager jeg en foran neste sesong!
League Winner season 18

Løvenstad

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #238 on: November 22, 2017, 07:35:41 PM »
Takk skal dere ha, ja var nok overraskende for meg og, men tror nok nå blir  den siste sesongen jeg er her for denne gang. Skal nok love dere at dere ikke vil bli kvitt meg etter neste sesong, uansett jeg ønsker/vil komme tilbake. En takk til Sjølie for all info, har nok vært irritabel mot ham iblant. LOL
« Last Edit: November 22, 2017, 07:39:33 PM by Løvenstad »

Schmidth

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #239 on: November 27, 2017, 03:12:04 PM »
Stemmer for en FB-gruppe!

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #240 on: December 27, 2017, 10:44:15 AM »
Tabelltips sesong 21

1. Valerenga Oslo - vant ligagullet med siste spark på ballen i fjorårets dramatiske serieavslutning. Må finne seg i å være favoritt nok en gang. Mangler bare en keeper i en meget solid stall. Ikke noe problem for vår thailanske venn, som låner keeper fra sitt førstelag i Thailansk liga. Har 3 av spillets beste stoppere foran leiesoldaten, så her skal det bli få innslupne mål. Har ikke fått det til i WCL, men vi krysser fingrene for at det går bedre denne sesongen.

2. Sjølie Fotballklubb - så nære, så nære. På overtid "mistet" SFK gullet, i en serie laget hadde ledet fra start til (rett før) slutt. Prøver igjen i år, men skal holde hardt mot Valerenga. Har hentet inn en meget god keeper, slik at laget nå er enormt godt besatt på keeperplass. Det betyr vel at minst 1 av de er på vei ut? Har kun mistet en aldrende Prestø, som gjør at laget ofte vil spille med en 3´er bak. Kommer til å trene talenter også denne sesongen - derfor lukter det nok en 2.plass av SFK.

3. The Devils - Imponerte stort med 4.plass forrige sesong, noe som resulterte i kvalifisert til WCL denne sesongen. Skal bli spennende å følge laget når de skal forsvare norges ære i den særdeles prestisjefulle turneringen. Har hentet to gode offensive forsterkninger, og vil antakelig bare bli bedre enn de var forrige sesong. Laget har en høy gjennomsnittsalder, så her er planen noe for kortsiktig etter min smak. Uansett, mange veier som fører til Rom; jeg tror det holder til tidenes første medalje for The Devils!

4. Celtina FC - Var en av sesongens store overraskelser i fjor, når lagets reinntreden i TL endte med 5.plass. Har en sterk 1.ste ellever, mens det er forholdsvis ujevnt utover denne. Lagets eldste spiller er kun 23 år, slik at de definitvt tar nye steg denne sesongen. Vil kjempe med The Devils og Brummington om medalje. Jeg tror de havner mellom de to.

5. Brummington - skuffet stort med 6.plass forrige sesong, hvor spesielt siste halvdel av sesongen ble en mørk dal for de mørke blå. Poengfangsten kan forklares med gjenbygningen av stallen, hvor flere unggutter spilte fast store deler av sesongen. Har hentet Pavel Yovchev på lån før årets sesong, som må sies å være en solid forsterkning. I tillegg har spissen Florinel blitt hentet som Free Agent, som også ser ut som et meget godt kjøp. Stallen er ujevn og med enkelte mangler, men jeg tror Brummington skal være med å kjempe om topp 4 i år.

6. Frøystad - Klarte ikke helt å følge opp cupgullet, selvom 8.plass definitvt er godkjent for Frøystad. Stallen er både god og balansert, og får espho3 orden på kontrakter og taktikk, kan dette bli veldig bra. Lider noe av å ha den svakeste hjemmebanefordelen av samtlige lag og generelt veldig dårlige fasiliteter. Havner nok rundt samme sted som forrige sesong, men kan definitivt ta poeng fra alle lag i divisjonen.

7. Sagbruket - en ung og ujevn stall, men med flere meget gode talenter. Tok kun 15 poeng sist laget var i TL, men det har skjedd store ting med stallen etter den gangen. Mye av de samme spillerne, men de har definitvt utviklet seg til det bedre. Har penger på bok og gode fasiliteter, så dette lover bra for den tidligere landslagstreneren. Kan, med enormt flyt, være med å kjempe om topp 4.

8. Rex - nok en klubb som er i solid utvikling og som har mange gode sesonger foran seg. 7.plassen i fjor var en bekreftelse på at skipet styrer i riktig retning, og at fremtidsutsiktene er gode. Laurits Berntsen er en av de beste 18-åringene på spillet, og kommer til å være en viktig brikke i dette unge laget. Klarer de samme prestasjon som forrige sesong, skal de være meget, meget godt fornøy. Stort pluss for gode fasiliteter og en aktiv manager.

9. Kjappfotkameratene - de siste 15 sesogene har Kjappfotkameratene havnet på topp 3 i TL. Det er en enorm prestasjon! Dessverre ender medljefangsten her, da klubben har kommet til et veiskille. Spillersalg, spillerflukt og misnøye - det meste er bekmørkt i den tradisjonsrike klubben akkurat nå. Manager Drachir prøver å trekke i de riktige trådene i kulissene, men det kan virke som om den rutinerte manageren er på randen til å gi opp. Vi håper klubben kommer tilbake så fort det lar seg gjøre, og at Drachir bygger et slagkraftig lag igjen. Det er viktig for GKO Norge!

10. FC Stovner - En ung klubb med flott utvikling. Har en aktiv manager som tenker langsiktig, og begynner å høste fruktene av det nå. Har et meget ungt lag, som stadig blir bedre. Hentet inn keeper Faucheux og stopper Mason før denne sesongen, noe som kan vise seg å være detaljene som gir nok poeng til fornyet kontrakt. Holder FC Stovner plassen i år, tror jeg laget vil være med å prege norsk GKO i sesongene som kommer.

11. Nedre Eiker FC - Nyopprykket, etter kun 1 sesong i B-land. Har hentet inn et par solide forsterkninger etter opprykket, og også denne stallen ser bedre ut enn noen gang. Troppen er noe ujevn, men den er stor og god nok til å ta poeng fra flere av lagene i denne divisjonen. Så spør det om det blir nok til å holde plassen - jeg tror det akkurat ikke går veien.

12. Hasle/Løren - Gjorde sin svakeste sesong på flere sesonger i fjor. Det sier nok mer om at nivået i TL har økt, enn at Hasle/Løren har blitt noe svakere. Bygger sten for sten, og gjør veldig mye riktig om dagen. Jeg er redd det er et par av lagene som rykker opp som er stekre enn HL, slik at årets sesong ender med en lynvisit i divisjonen under. Den sentrale midtbanespilleren Na Ayutthaya kan være det som vipper det riktig vei - for her blir det jevnt!

13. Haga IF - tilbake i TL etter flere år i divisjonen under. Kommer defintivt tilbake med en sterkere tropp enn sist, men det spørs om det allikevel ikke blir for ujevnt til å holde plassen. Har én solid spiller i hvert ledd, samt mange å velge i fra utover dette. Har hentet 4 nye spillere før denne sesongen, så det er nok et mål for Haga å ta nok poeng til å bli topp 10. Vi ønsker uansett lykke til!

14. Løvenstad - jeg har tippet Løvene ned hver eneste sesong, et tips manager Moseby har gjort til skamme gang på gang. Har to gode stoppere i årets stall, mens det er relativt tynt utover det. Laget blir definivt bare bedre og bedre i takt med spillernes utvikling, men er redd det denne gangen blir nedrykk for min gode mann Geir.

15. Tromsø IL - nok en gang er gutta fra nordens Paris tilbake i TL. Denne gangen med lastet med talenter, men dessverre er få eller ingen av de modne for de aller største oppgaver enda. Har en av spillets største keepertalenter i Quirijn Van der Zee, samt et par andre det er verdt å følge med på. Dessverre holder ikke det til mange poeng på dette nivået. Klubben skal dog ha stort pluss for å tenke langsiktig. Fasilitetene er i verdenstoppen, og klubben har all mulig grunn til å se lyst på fremtiden.

16. Den Gamle Major - er det yngste laget i TL og kanskje også det svakeste. Har et par offensive kanoner, men stallen er både tynn og sårbar utover dette. Kommer til å slippe inn enormt med mål i mot, og da blir det vanskelig med poeng. Ser ikke helt hvordan Den Gamle Major skal unngå jumboplass i år.

League Winner season 18

lordaust

• Legendary Team
  • Hi
    • View Profile
« Reply #241 on: December 27, 2017, 12:00:16 PM »
Tabelltips sesong 21 - Brummington

1. Valerenga Oslo - Ser forferdelig sterke ut nå med en veldig sterke første 11'er. Relativt fin fordeling av vanskelige matcher denne sesongen, men har en tendens til å starte litt svakt. Ingen store endringer på stallen. Jeg tror det blir to på rad.

2. Sjølie Fotballklubb - Har mistet en bauta i Gabriel Prestø, men ellers er det lite nytt å se i spillerstallen. Har henta ei fin litta keeper som kommer til å vare i en årrekke. Mye blir nok opp til Gran å rydde unna bakover, ellers er de veldig brede og gode fremover. Med en Polzin i slaget i de riktige matchene så kan det også bli gull. Finfint matchprogram også.

3. Celtina FC - Laget har nå kjempet seg frem som en reell utfordrer til medalje og har flere spennende unge spillere. Godt besatt på alle plasser nå. Noen ungdjevler det skal bli interessant å se utviklingen til over tid. Tror de tar medalje for første gang.

4. Brummington - Laget begynner igjen å ta form, selv om endel viktige spillere allerede begynner å dra på åra. Det er fremdeles forsvarsrekka som er det klart svakeste punktet i laget, og de vil behøve ennå 2 sesonger før det begynner å minne noe om bauta takter. Likevel så kan de nå ha fått solid balanse på midten med innlån av klasse. For tidlig å ta noen ny medalje, men vil nok kjempe på øvre del av tabellen også i år.

5.  The Devils - Et lag som hadde flyten i fjor, og vært gode på transfermarkedet selv om de skjelden slipper spillere til andre lag. (Ingen salg siden 2012!). Mangler et virkelig slagkraftig angrepsrekke, men holder i massevis for å kjempe om medalje, kun avhengig av når Barsosio og Silla slår til. Jeg tror det ender med femteplass denne sesongen.

6. Kjappfotkameratene - Sandell ut, Haga ut, Tarroglia ut, Harden ut, Årdal ut og Smiljanic ut. Det er oppskriften før sesongen setter i gang. Da lukter det nok trøbbel for en av de Norske gigantene. Ville ikke overrasket meg om Drachir låner inn en keeper for å sikre seg plassering på øvre halvdel. De har fremdeles en ganske solid første 11'er om man bortser fra keeperen. Hummel, Sumner, Cao, Przybyla, Rolvssen og Gulbrandsen er rutinerte herremenn med lang fartsid. Avhengig av hvilket lag som settes på banen vil en god plassering være innen rekkevidde tror jeg.

7. Rex - Handler smått og jevnt, men det begynner å ligne fotballag av det Rex kan stille med om dagen. En noe svak keeper, mens forvaret begynner å se trygg ut uten de store stjernene. Også fremover har de jevnt besatt lag, og jeg tror at laget kan ha en kanon sesong nå om de finner formen.

8. Frøystad - Har en god stamme i laget nå uten de helt store stjernene. Har likevel mulighet til å slå seg frem. Utrolig mange defensive spillere. Helt avhengig av at Chaowarat og Pitsuwan har gode sesonger for å ende på øveste delen av tabellen.

9. Sagbruket - Laget som samler på keeperet fornekter seg ikke denne sesongen heller og vil nok også kjempe om å havne på øvre skiktet på tabellen. Kun venstre siden fremover på banen som lider noe, men har jevnt over veldig gode kandidater i en ekstremt ung stall. Ingen store endringer i spillergruppa etter sesongavslutningen.

10. FC Stovner - Nok et lag som begynner å se veldig røddig ut. Har henta smarte spillere i mellomperioden som vanlig og jobber seg mot øvre del av tabellen jevnt og trutt. Mangler kanskje målscoreren som henter de viktige poengene, men såpass unge spillere at det er muligheter til å være med å sloss innen et par sesonger.

11. Nedre Eiker FC - Et lag det er enkelt å undervurdere. Mangler en solid keeper og venstreback bakover, men midtbanen ser bra ut uten solide stjerner. Nyvinningen Arreola ser virkelig ut som kan bli den mannen de har manglet. Det er litt lite potensiale i de sterkeste som kan bety at de må satse endel på talentene i troppen også og det kan bli avgjørende. Enig med Sjølies at det blir nesten denne sesongen, men ingen fare for nedrykk.

12. Hasle/Løren - Feirer nå sin 10'ende sesong i øverste divisjon, med femteplas som sterkeste plassering. Kom inn med en plassering på 10'ende plass, og kommer antagelig til å ha sin svakeste plassering i klubbens historie tror jeg, men ikke med veldig mye. Har en veldig veldig ung stall, som nok er en del av både grunnen til den relativt svake plasseringen i forrige sesong, men en del av planen om å erobre verden. Har en litt svak sentral forsvarslinje og keeper, mye potensiale men litt for svak midtbane denne sesongen, mens stort potensiale helt på topp.

13. Haga IF - Har handlet trygghet før sesongen i unge menn med noe å hente utviklingsmessig fremover. Backene og keeperen vil nok likevel sikre nedrykk. Mange spillere fremover på banen som vil ha behov for spilletid, uten at en tydelig førsteelver er lett å finne. Har ting på gang, men ikke sterke nok på grunn av at mange andre lag nå har rusta opp.

14. Den Gamle Major - Er aktiv på overgangsmarkedet jevnt og trutt, men ikke noe skikkelig krutt. Har en kjerne som nå er for gammel, men det er noen talenter som gir håp. Likevel blir det nok for svakt for å henge med ordentlig. Thongprasom, Polivka og Ontko må sammen med Di trekke mye av lasset. Holder nok ikke til å unngå nedrykk denne sesongen.

15. Tromsø IL - Et lag som kan overraske, selv om det nok ikke blir mulig å redde plassen denne sesongen. Sentralt i forsvar blir det for vanskelig å stå i mot. Midtbanen er noe tynn breddemessig selv om Thoresen og Lund er interessante profiler. Venstresiden er ikke sterk nok selvsagt. Mangler foreløpig en spiss som kan score nok mål. Likevel er det ikke sikkert de kommer lang unna å klare seg. Handler ikke for store summer i forsterkninger, men investerer smart.

16. Løvenstad - Har definitivt hatt sine opp og nedturer og er for sterke for divisjon to, men ikke sterke nok for øverste divisjon. Nå er det slutt for besøket for denne gang. Kommer nok til å benytte endel juniorer for å sørge for å rykke opp igjen i den dertilkommende sesongen. :)

lordaust

• Legendary Team
  • Hi
    • View Profile
« Reply #242 on: April 04, 2018, 07:44:32 PM »
Oppsummering en runde før slutt:
1 : 1. Valerenga Oslo : Solid sesong. Trygg seriemester.
2 : 2. Sjølies Fotballklubb : Tok sølvmedaljen som forventet. Selger endel spillere nå. Interessant å se hva som skjer neste sesong.
3 : 4-8. Celtina : Overraskende svak sesong. 10 tap er for mye for en medaljekandidat.
4 : 3. Brummington: Tar medalje i en sesong med mye ungutter. Lover bra men scorer jo alt for lite mål. Spilt halve sesongen med innbytteregler fra andre fotballspill uten å få bonus. Urutt og svakt.
5 : 4-5. The Devils: Viser at de kan være å regne med, klarte ikke medalje men ligger godt plassert. Som forventet.
6 : 11. Kjappfotkameratene: Ai ai ai. Lånte ingen keeper. Hummel, Sumner, Cao, Przybyla, Rolvssen og Gulbrandsen klate ikke å holde skuta flytende. Har vært gjerrige, men er første storhet som går ned en divisjon. Vi håper at interessen spinner opp igjen for Drachir snart.
7 : 8-10. Rex: Ikke fullt så sterke som forventet, men en helt ok plassering.
8 : 12. Frøystad: 5 mål på de to spissene er ikke nok til å hindre en skuffende sesong desverre. Går ned.
9 : 4-6. Sagbruket: Har gjort alle tips til skamme. Har tatt steget raskere en forventet og til tross for massivt spillersalg denne sesongen er de nå et lag å regne med neste sesong.
10 : 4-6. FC Stovner: Robin har investert i spellere siden Oktober i fjor og nå begynner det å gi resultater. Kan faktisk kapre fjerdeplassen, men det er først neste sesong at det blir virkelig artig.
11 : 7-9. Nedre Eiker: 5 mål på Arreola til tross, mange spillere som lusker på CA9 området og en veldig bred stall som er grunnen til at de redder plassen.
12 : 9-10: Hasle Løren: Sikret ny kontrakt i divisjonen denne runden og juniorlaget kan feire. Har også litt penger på bok om de ønsker å gjøre noen sprell, men vi tror det vil være ungutter det går i også nå.
13 : 13-14. Haga: Ble desverre vanvittig mange baklengs som spådd denne sesongen og må nok bygge opp litt på nytt.
14 : 14-15. Den Gamle Major: De gamle er ikke alltid best. De scorer i alle fall ikke nok mål. Forventet en tøff sesong, og det ble det.
15 : 13-15. Tromsø: De har ikke overrasket, men vært som forventet. Bir en sesong på andre nivå.
16 : 16. Løvenstad: Det måtte komme. De fikk en seier i andre seriekamp, og det ble med det. Har hentet endel ungt igjen i slutten av sesongen. Forventer å se Moseby tilbake i toppdivisjonen innen kort tid.

lordaust

• Legendary Team
  • Hi
    • View Profile
« Reply #243 on: May 09, 2018, 09:20:04 AM »
The prediction of the season 22:
A new season is dawning and its time for a yearly guess as to how it will all end up. So without further adue.

1. Valerenga Oslo
No major changes to the squad before the season. Another GK had been loaned and there should be no reason to believe they wont do a three league titles in a row which would be the second time in the history of the Norwegian top division.

2. Sjølies Fotballklubb
Sjølies have really made some moves on the transfermarket, and Konstantinov, Polzin and Kristoffersen are the major players going out, while both sidebacks have also left the club. Still they have a fairly strong and young squad. It might be close, but I do think Sjølies will secure another second place also this season.

3. Brummington
Since the arrival of Vincent last season, out of favor Franjic has left the club alongside less important players. The squad is beginning to look stronger after the total rebuild, and probably enough to secure the third place this season.

4. Celtina
The club is not actively improving their squad, but now their youngsters are starting to blossom. A bit of a suprise to see them fall off the chase last season, but again a top 5 position should be in range if they can find their form.

5. The Devils
27 players have been brought in since last time The Devils actually sold a player, which is against the trend of the division as such. Newton, Achempong are the new faces while Silla and Barsosio are now comfortable in the team after the arrival last season. Im expecting The Devils to finish top 5 this season because of their well rounded team of decent players. No real stars might be a drawback.

6. Sagbruket FC
Fagerhol was sold earlier this season to a club who seems to scout the Norwegian clubs quite frequently, but Krupin will still remain a strong player on the right flank. The squad seems to be quite decent with a lot of potential. Interesting to see how Gruntvig will do this season. Top part of the table is expected.

7. Rex FC
Have invested in impressive facilities and are now selling off some of the deadmeat in the club. The team is definately taking shape and I predict Rex to be top contender to the title within a few seasons. This season its going to be a struggle for points and ending up in securing a mid table position.

8. FC Stovner
Have brought in some youngsters at the end of last season and send a few players away in this transfer window. Looking at the squad, a mid table position is to be expected, but I think the season will be straining due to the strong quality of the leage this season. But Karsen will prevail I think and they will secure a new season in the top division.

9. Sony Zagrew
Nothing of much consequence has happened on the transferside of things, but the squad is surely aiming for a top half position. If the sale of Hafner goes through that target becomes harder however.

10. Hasle-Løren IL
Are looking to bring in some cash it seems from their left midfielders. Interesting and young squad, but I think the midfield isnt strong enough to create enough chances this season. The relatively small squad are quite strong defensively however and will most likely avoid relegation.

11. Nedre Eiker
The huge squad are missing some key players to take them all the way, but they have a fair pick of players at their disposal. Their best players might do quite good and end up on the middle segment of the table, but they need to beat Hasle-Løren to avoid relegation.

12. Colondavid
Another club who enjoys bringing in new players and this time italian striker Donato has arrived. They have a rather small squad, but still decent coverage, a few hard injuries might push their luch towards the bottom of the table however and the midfield will struggle to create the amount of chances they need. Might end up playing three strikers. Mid table position or worse I think.

13. Trollveggen
Nothing has happened on the transferfront since last season. The squad is now looking a bit old with few real talents on the rise to stardom. They might struggle quite a bit, and possibly avoid relegation.

14. WeAreUnited
Three players of significance has been brought into the squad. It's probably still not enough. The hero of last season Panfilo Villaobos is out of favor now after an affair with Andersens wife, and the unrest also points to a very hard season. Relegations seems probable.

15. Hottentott
The club lost points in only four games in B-1 last season, and have been running up and down between the divisions for a long while. Geir doesnt seem overly eager to participate in the daily affairs of his team, and as a result I think the team will be relegated once again. But this time not at the bottom of the table at least.

16. Rosenborg
Not exactly active in the transfermarket since their promotion. But will enjoy their first season in the top division. It will also be the only one for now.

« Last Edit: May 09, 2018, 12:20:14 PM by lordaust »