Author Topic: Divisjonstråd: Liga A/Top Level  (Read 36247 times)

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
Re: Divisjonstråd: Liga A/Top Level
« Reply #200 on: February 20, 2015, 07:58:50 AM »
Nok en skuffelse da jeg i dag våknet til min nye akademispiller LA 6-7... Han fikk foten i ræva for å si det sånn. Bare å vnte på neste da, 2 uker til...

lordaust

• Legendary Team
  • Hi
    • View Profile
« Reply #201 on: February 22, 2015, 11:19:15 PM »
Det er så ubeskrivelig trist det.

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #202 on: February 28, 2015, 08:43:20 AM »
Brummington har vært på loppemarked ser jeg..

lordaust

• Legendary Team
  • Hi
    • View Profile
« Reply #203 on: February 28, 2015, 10:49:28 AM »
Hehe. Mye folk til gode priser på markedet. Kjeder meg og klarer ikke alltid motstå. :)

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #204 on: March 12, 2015, 08:36:30 AM »
Kjappfot selger seg til fant. De siste dagene har to av klubbens mest profilerte spillere forlatt og klubbens supportere spør seg nå om klubben kom er til å berge plassen.
Devin Boon, en fantastisk midtbanespiller, har forlatt. Spilleren har Vært god, men egentlig aldri passet I klubbens filosofi.
Yekta Inceman, klubbens mest verdifulle noensinne, men også dyr I drift, har forlatt. Med god dekning I midtforsvaret var ikke det det største tapet.

Inn siste tiden har kommet en venstre og en høyre back som klubben vil ha mye glede av I tiden fremover. Disse to har kostet omlagt 7 millioner, noe som må sies å Være en bedre investering enn de 3 som er puttet inn akademiet...

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #205 on: March 15, 2015, 02:28:29 PM »
Mange viktige brikker som har forlatt (klubben din), men Kjappfotkameratene er vel ikke akkurat i fare for å rykke ned i nærmeste fremtid av den grunn?Uansett rart å møte deg uten Devin Boon på midten. Den tyrkiske stopperen ble vel aldri noen stor sukess, iom høy lønn og som du sier god dekning på midtstopperplass.

Spennende med bygging av "nye" lag. Har selv 5-6 spillere som er i primetime aldersmessig, men som naturligvis må vurderes opp mot økonomis vs sportslig profitt.

Manager of Sjølies Fotballklubb (Norway)
League Winner season 18
Cup Winners season 4, 9, 13, 15, 16, 18, 20 + 23
30 wins in TL season 18 Norway.
The WORLDS richest club (by a mile?)

lordaust

• Legendary Team
  • Hi
    • View Profile
« Reply #206 on: March 15, 2015, 06:38:55 PM »
Noen nød vil neppe noen definere det som. Det er jeg enig i. :)

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #207 on: March 15, 2015, 08:17:14 PM »
Kjappfot selger seg til fant. De siste dagene har to av klubbens mest profilerte spillere forlatt og klubbens supportere spør seg nå om klubben kom er til å berge plassen.
Devin Boon, en fantastisk midtbanespiller, har forlatt. Spilleren har Vært god, men egentlig aldri passet I klubbens filosofi.
Yekta Inceman, klubbens mest verdifulle noensinne, men også dyr I drift, har forlatt. Med god dekning I midtforsvaret var ikke det det største tapet.

Inn siste tiden har kommet en venstre og en høyre back som klubben vil ha mye glede av I tiden fremover. Disse to har kostet omlagt 7 millioner, noe som må sies å Være en bedre investering enn de 3 som er puttet inn akademiet...

Er dette skrevet i beruset tilstand, forresten? Selv ikke google translate ville vært imponert av dette verket her..
League Winner season 18

lordaust

• Legendary Team
  • Hi
    • View Profile
« Reply #208 on: March 16, 2015, 08:30:01 PM »
Hahahaha.

iviroger

• Professional team
  • **
    • View Profile
« Reply #209 on: March 30, 2015, 06:21:52 PM »
2 timer før kampstart kunne lag utfordre meg til treningskamper.  Betyr det at allerede da var det klart at jeg skulle tape dagen kamp  :-\

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #210 on: March 30, 2015, 06:34:10 PM »
mulig det... kjedelig bug i så fall :/

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #211 on: March 31, 2015, 08:26:44 AM »
Nja.. Fullt mulig, men tror ikke resultatet er ferdig hele 2 timer før kampstart.

Jeg har også blitt bydd opp til dans til ny treningskamp før det er mulig å akseptere. Legg inn episoden på bugforumet, om den allerede ikke ligger der, og se hva de som har greie på det sier.
League Winner season 18

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #212 on: April 29, 2015, 07:06:52 PM »
Brummington bruker penger! Meen er ganske sikker på at han der forsvarsspillern med lvl 76 blir en totalflopp! Kommer til å slite med å tilpasse seg den norske livsstilen og lengter hjem.

Sesongen for min del er mer eller mindre over, har ikke så mye mer å spille for etter at cupen røk. I retrospekt skulle jeg brukt mots mot Vålerenga og Brummington i serien, men men...

lordaust

• Legendary Team
  • Hi
    • View Profile
« Reply #213 on: April 29, 2015, 08:11:51 PM »
Det er gode spillere tilgjengelige til hyggelige priser om dagen, om det må man jo utnytte. :)

Mots eller ikke mots. Jeg brukte en mots i serien og det koster meg cup'en. Sånn er det, man må velge siden vi har noen få (og ikke mange nok) jevnt gode lag.

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #214 on: May 10, 2015, 07:44:41 PM »
Gratulerer med serien Brummington! Vel fortjent, desverre. Kan ikke se hvem som skal kunne hamle opp med laget ditt, med lvl 800 er du et godt stykke forran resten av oss, men mye kan jo skje.... ;) Regner med du satser på WCC neste sesong?

For min egen del så er jeg godt fornøyd med sølvet, men ergrer meg over enkelte poengtap og selvfølgelig disponering av mots. Skulle gjerne vært med helt inn i cupen, men er glad det ikke er Brummington som stikker av med den og.
Har solgt unna en del viktige spillere og har bra med penger på bok. Har også noen gode talenter på vei opp og frem, men de trenger nok en sesong til på seg ennå. Får se hva som dukker opp i akademiet neste sesong og hvilke free players som er tilgjengelig. Trenger sårt en ny keeper ettersom min gamle trofaste nå trilles rundt i rullestol og redder mål vha tankens kraft... 0 i pace. Trenger og en backup AML, men det er ikke kritisk. Ellers så er jo stallen tynn på enkelte områder, men regner med at det kommer inn en eller to.

Gratulerer og til de andre lagene og takk for at dere er med og gjør spillet interessant. Spesielt gjelder dette Sjølies, Vålerenga og Trollveggen, men også andre er på vei og det er bra! Stå på!

lordaust

• Legendary Team
  • Hi
    • View Profile
« Reply #215 on: May 11, 2015, 12:03:56 PM »
Det har blitt en god vane jeg har vondt for å ville vende :)

Etter at jeg forrige sesong satset mye på utbygging har fokuset vrt på å styrke stallen frem mot neste sesong's WCC. Nå har jeg (dog dyrt) fått dekke opp de plassene jeg hatt behov for å utbedre, med de spillerene jeg trenger. Det viktigste har vært å få inn spillere med høy erfaring. Det er i stor grad forskjellen på sikre poeng eller ikke. Jeg angrer forsåvidt på kjøpet av Lavern Rennold, men det får gå.

Neste sesong blir interessant. Mots bruk avgjør sesonger nå desverre.
Jeg tviler vel sterkt på at jeg klarer å gå igjennom hele neste sesong med bare ett baklengsmål i serien. Gratulerer til Løvenstad FK og Almiro Rao for det. Irriterer meg. :)

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #216 on: September 16, 2015, 07:55:38 PM »
Og da er all tvil fjernet; GRATULERER Valerenga Oslo med ligagull! Meget imponerende og meget fortjent!
League Winner season 18

Jansen

• National Team
    • View Profile
« Reply #217 on: September 17, 2015, 12:56:30 AM »
Thank you everybody again.  :-*

Everything can happen, nobody know what's the result. Always I will see only my team while play match. I'm very excite and hope my team can make score when nearly time over. On that time I very upset with my team can't win and see GK rating 9.  ???

I think I will get 2nd if Drahcir use Mots with me. I check all score but it's make me surprise! Kjappfotkameratene loss 0-1 by Sjølies Fotballklubb because Tom André use Mots. I check league table and I think I understand, Sjølies Fotballklubb will get 2nd if I can surprise by beat Kjappfotkameratene last match. Don't worry I will do my best every match.

See you next season, the game never end.  :)

Drahcir

• All Star Team
    • View Profile
« Reply #218 on: September 19, 2015, 04:38:52 PM »
Hadde ikke regnet med at Vålerenga skulle avgi poeng mot celtina. Skulle være "snill" og ikke bruke mots mot Sjølies... angrer litt på d nå... :( Da blir det Vålerenga som fården

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #219 on: October 22, 2016, 09:09:59 PM »
Gratulerer til Brummington med gull! Vel fortjent.

Gratulerer til Kjappfotkameraten med sølv! Også veldig fortjent.

Det ble bronse på oss i år, noe som er gledelig med et såpass ungt lag. Akseptabel cuprun også, med semi i NM og svært nære avansement i WCC. Vi fortsetter å bygge videre mot et sterkere lag og en enda bedre stall.

Moro å se at det er flere lag som har tatt steg de siste sesongene også. Vil spesielt nevne Hasle-Løren, som endte på en sterk 5 plass og kom til semi i cupen. Fortsett den fine utviklingen videre! Ser også det kommer endel spennende lag opp fra B - velkommen til TL neste sesong!

Takk for denne sesongen og lykke til i cupfinalen til norges to beste lag!
League Winner season 18

Schmidth

• Youth team
  • *
    • View Profile
« Reply #220 on: October 24, 2016, 10:52:20 PM »
Takk for god omtale, det endte som klubbens soleklart beste sesong så langt. Vil ta lang tid å skulle toppe den, tror jeg.

Grattis til Brummington, Kjappfotkameratene og Sjølies som stakk av med medaljene, og særlig stort grattis til Brummington som tok begge bøttene denne gang.

Takk for denne sesongen, og lykke til med forberedelsene til den neste.  8)
« Last Edit: October 24, 2016, 10:55:20 PM by Schmidth »

lordaust

• Legendary Team
  • Hi
    • View Profile
« Reply #221 on: April 02, 2017, 09:13:39 PM »
Lykke til med ny sesong folkens!

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #222 on: April 04, 2017, 10:58:10 AM »
Masse lykke til! Noen som tør spå sluttabell?
League Winner season 18

lordaust

• Legendary Team
  • Hi
    • View Profile
« Reply #223 on: April 04, 2017, 11:49:43 AM »
Her er mitt tips.
1. Kjappfotkameratene
2. Sjølies
3. Brummington
4. Valerenga

Forklaring: Det "eneste" som avgjør vår liga er desverre kampoppsettet. Det er 4 lag som er såpass jevne at dette er avgjørende. Vålerenga kommer værst ut, men bare om de taper mot Brummington i runde 5. Deretter skal de møte Sjølies i runde 7 og så borte mote Kjappfot deretter. Men den formen de antagelig har der og det at de skal avslutte med to bortematcher tror jeg de havner på fjerde. De har dog det beste laget på papiret om dagen, med hinsides gode defensive spillere og spisser.

Brummington på vår side starter med to strake bortematcher mot sterk motstandere. Dog er det relativt overkommelige mellommatcher som kanskje ikke dreper all form. Men tapes mye form i matchen mot Valerenga kan det fort bli fjerdeplass. Borte mot Kjappfot i runde 13 og hjemme mot Sjølies runde 15 blir avgjørende. matchen mot Valerenga hjemme i uke 20 avgjør om det blir tredje eller fjerdeplass tror jeg. Er i dagsleget for svake i sin bakre rekke.

Sjølies har bortematchen mot Brummington i runde 15 og borte mot The Devils i runde 13. De har to harde matcher på rad i uke 7 og 8, uten mellommatchen så kan plutselig Kjappfor hjemme bli ordentlig vrient. Har jo en spiss de fleste andre kun kan drømme om, og er godt dekket på alle andre posisjoner i tillegg.

Kjappfot trekker det lengste strådet i år. Borte mot Sjølies i runde 8 med eksepsjonell form, deretter hjemme mot Valerenga i uke 11 der da har kommet seg i mellomtiden om det skulle bli en blemme. Så har de igjen hjemmekamp mot Brummington uke 13. Antagelig går de til halvspilt sesong uten poengtap, som er bra nok til å klare seg igjennom første vanskelige bortematch uke 26. Derimellom har de tatt i mot Sjølies hjemme i uke 23, der de har sin dobbleltmatch med Valerenga i runden før. Har mye jevnt gode spillere, som kanskje er hakket fo svake mot et modent Valerenga.

So there you have it.

tommen

• National Team
    • View Profile
« Reply #224 on: April 05, 2017, 01:49:36 PM »
Sluttabell sesong 19? En kjapp gjennomgang fra Sjølies:

1. Kjappfotkameratene (Godt besatt over hele linja, og stort sett dobbelt dekning på alle plasser. Jevnt med Sjølies, men mer rutine og noe mer komplett stall)
2. Sjølie Fotballklubb (30 av 30 forrige sesong blir umulig å overgå. Laget ett år eldre, så sånn sett burde det ikke bli noe dårligere. Går for gull, men vanskelig med samme flyt to sesonger på rad).
3. Brummington (Norges største klubb på vei ut av topp 4? Midler tilgjengelig og kapasiteten offensivt gjør at jeg allikevel tror de får medalje nok en gang. Bør totalrenovere stallen, men ser ikke ut til å hente annet enn forholdsvis like spillere uten verdi annet enn her og nå).
4. Valerenga Oslo (Vanskelig å plassere. Kan fort vinne tittelen, om klubben går for det. Virker som en stepping- stone for "større" klubber i Asia og Afrika, og hemmes nok en del av dette. Stallen ekstremt sterk, men har sine mangler)
5. The Devils (Sterk 5.plass forrige sesong, og har forsterket sentral midtbane med gode Kosic. En av ligaens beste keepere i Alvarez. Noe tynn stall utover beste 11ér, men bør være best av de "nest beste" på ny. Aktiv manager. Bør bygge ut stadion for å tjene mer penger. Blir spennende å se om de kan utfordre topp 4.)
6. Hasle- Løren IL (Aktiv manager, som driver meget godt. Spennende med den store fremgangen, selvom klubben er forholdsvis ny. Jevnt lag, men sårbart i forhold til skader og suspensjoner. 6 forrige sesong og 5 sesongen før. God taktisk)
7.Sony Zagrew (Også noe ujevnt lag, men en god førsteellever. Spesielt defensivt. Nummer 8 forrige sesong, og kan fort klatre et par plasser. Aktiv manager)
8.Nedre Eiker (Balansert tropp uten de store stjerner eller svakheter. Holdt plassen for første gang forrige sesong, og har forsterket på et par plasser. Ser lovende ut)
9. Tromsø IL (Ungt lag, som skal få det ekstremt tøft med å holde plassen. Infrastrukturen er i verdenstoppen, så dette er et lag/en klubb for fremtiden. Aktiv manager, som virker å bruke mye tid på spillet.)
10.Trollveggen (Lagets to beste spillere er begge venstrekanter. Svært ujevn stall, og skal slite med å holde plassen. Vært i TL konstant (minus 1 sesong) siden sesong 6. Nest siste sesong i TL?)
11.Rex (Særdeles fremgangsrik klubb, som garantert blir å regne med i toppen om noen sesonger. Ungt lag, som dessverre ikke er godt nok til å holde plassen denne sesongen. Blir spennende å følge denne klubben videre)
12.colondavid (Igjen en meget ubalansert stall. Forsvaret er sterkt, minus keeper. Resten ikke mye å skrive hjem om. Nyopprykket, men med TL- erfaring. Kun innom på besøk)
13.Den Gamle Major (Forholdsvis jevnt lag, men holder antakelig ikke helt nivået som kreves i TL. Opprettet så sent som i midten av 2015, så sånn sett er stallen ganske bra)
14.We Are United (Farmerlaget til Brummington har aldri vært bedre. Mye mer balansert enn førstelaget, men mangler de store profilene. Kan fort klare å holde plassen, selvom dette ikke virker å være noe mål for Lordaust nest beste menn. Aldri vært bedre enn nummer 13 i TL)
15.Justice League (Nok en ujevn tropp, som antakelig rykker rett ned igjen. Mangler profiler og har altfor mange svakheter til å kunne ta nok poeng kommende sesong)
16. Løvenstad (Stort sett gamle spillere, som ikke holder nivået som man bør forvente i TL. Antakelig uten 3 poengere denne sesongen)
League Winner season 18